دادگان: اهمیت ورزش دانشگاهی در توسعه و ارتقای علمی ورزش کشور / حضور بیش از 250هزار دانشجو در فعالیت‌های ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی

معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه توضیحاتی در خصوص تیم های ورزشی دانشگاه و اقدامات این معاونت پرداخت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، محمد دادگان در آستانه برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به لزوم اهمیت ورزش دانشگاهی در توسعه و ارتقای علمی ورزش کشور، گفت: در این راستا معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۲ مأموریت برآورد واقع‌بینانه چالش‌های پیش رو و تعیین راهبردهای نتیجه‌بخش در این حوزه را برعهده گرفت در این فرآیند، شوراهای مستقل ورزشی در استان‌ها تشکیل و فعالیت‌هایی برای بهبود سرانه ورزشی دانشجویی پیگیری شد.
وی افزود: در همین زمینه در 3 سال اخیر، برگزاری هر ساله مسابقات در ۲۷ رشته ورزشی استانی و درون واحدی و حضور بیش از 250هزار دانشجو در فعالیت‌های ورزشی، برگزاری ۱۷ کلاس آموزش داوری و مربی‌گری، انعقاد ۲۷۰۰ قرارداد مربی‌گری و راه‌اندازی سامانه مسابقات و انجمن‌های ورزشی، ارائه تسهیلات ورزشی به دانشجویان، برگزاری نمایشگاه‌های ورزش همگانی و جشنواره ورزش همگانی در بخش بانوان و آقایان و سرانجام کسب ۳۰ مقام قهرمانی، ۱۸ نایب‌قهرمانی و ۸ مقام سومی در لیگ‌های برتر کشور، کارنامه این معاونت بوده است.
دادگان با اشاره به تأسیس باشگاه فرهنگی ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور 403 ورزشکار، مدیر، مربی، پزشک، سرپرست (10 تیم خانم‌ها و 10 تیم آقایان حرفه‌ای) تحت پوشش باشگاه، گفت: یکی از بهترین کارهایی که در زمان مدیریت جدید در حوزه ورزش اتفاق افتاد تشکیل این باشگاه بود و خوشبختانه دانشگاه توانسته بصورت حرفه ای حقوق و مزایای این تعداد را بصورت منظم پرداخت کند.
وی افزود: در حال حاضر 12 استان درخواست تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی را دارند و به نظر می رسد با راه اندازی شعبات باشگاه در استانها و اجرای طرح استعداد یابی ورزشی حوزه ورزش این دانشگاه در آینده پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

گسترش ورزش همگانی در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی
معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه خوشبختانه در حال حاضر ورزش همگانی در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی گسترش پیدا کرده است، گفت: شرکت نزدیک به 240 دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات درون واحدی دانشگاه بسیار مهم است و اثرات مثبت اجتماعی نیز در پی دارد.
وی افزود: معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در بخش ورزشی کارمندی و هیات علمی هم برنامه های ویژه ای دارد در همین خصوص حجم عظیمی از کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه مشغول مسابقات ورزشی واحدهای دانشگاه هستند.
دادگان در ادامه با اشاره به ورزش حرفه ای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: دانشگاه در بخش ورزش حرفه ای 20 تیم 10 تیم خانم‌ها و 10 تیم آقایان دارد که با تمام توان در لیگ های برتر کشور شرکت می کنند. مسابقات لیگ تا پایان سال ادامه دارد اما در مسابقانی که نتایج آن مشخص شده تیم های ورزشی دو میدانی و شمشیر بازی بانوان موفق به کسب رتبه اول و تیم ورزشی کبدی بانوان رتبه دوم را در لیگ برتر کسب کرده است.در بخش آقایان نیز تنها مسابقات رشته تکواندو به اتمام رسیده که تیم دانشگاه آزاد اسلامی به مقام دوم رسیده است.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه های معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی اعطای امتیاز به استانها بر اساس توانایی های هر استان است، گفت: مقرر شده در استانها سرمایه گذاری برای رشته های ورزشی که دارای تقاضای بیشتری از لحاظ علاقمندی و آمایش استانی است، بیشتر باشد.
معاون ورزش دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: حمایت های آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) و دکتر میرازده ریاست دانشگاه از ورزش، باعث دلگرمی و یک پشتوانه قوی برای این معاونت و ورزشکاران دانشگاه است و در ادامه کاربسیار به ما کمک می کند.
دادگان با اشاره به اهمیت برگزرای اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی در اهداف و راهبردهای دانشگاه، گفت: در این اجلاس نظرات، دغدغه ها و مشکلات مدیران استانی و روسای واحدها مطرح شده و با استفاده از نظرات جمعی راه حل ارائه می شود که در پیشبرد کار دارای اهمیت است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: تیم های دانشگاه آزاد اسلامی در لیگ برتر سال جاری موفق بوده و بتوانند مقام قهرمانی و سهمیه بازی های آسیایی را کسب کنند.

دریافت کننده: صدف خالقی - انتشاردهنده: پورعرب

602

کد خبر: 739539

وب گردی

وب گردی