واحد زرقان پذیرای مهمانان نوروزی می شود/اهدای بسته های فرهنگی به بازدیدکنندگان تخت جمشید

حجت اسلام حسین کارگر از برنامه های ویژه نوروز واحد زرقان و پذیرایی از میهمانان نوروزی در این واحد دانشگاهی خبر داد.

حجت اسلام حسین کارگر در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: با توجه به اینکه نزدیک ایام نوروز هستیم. اعضای کانون های فعال در واحد زرقان در راستای پذیرایی از میهمانان نوروزی که برای بازدید از مناطق دیدنی شهر شیراز به واحد زرقان سفر می کنند، اقدام به برپایی ایستگاه سیار پذیرایی از میهمانان و اهدای بسته های فرهنگی کرده اند.

وی افزود: شهر زرقان مابین شهر شیراز و مرودشت قرار گرفته و مسافران زیادی برای بازدید از مجموعه تاریخی تخت جمشید و مقبره کوروش در این واحد اقامت می کنند و در راستای پذیرایی از مسافران نوروزی به دلیل نزدیکی واحد زرقان با شهر شیراز و شهر تاریخی مرودشت که مجموعه تخت جمشید در آن واقع است. بچه های کانون تصمیم گرفتند برای مسافران نوروزی اقدام به برپایی ایستگاه پذیرایی کنند. در این راستا بسته های ویژه مسافران نوروزی تهیه شده و این بسته ها شامل لوح های فشرده فعالیت های کانون، بروشورهای برنامه های نوروزی شهر زرقان، اطلاعاتی از مکان های سیاحتی شهر زرقان و مرودشت و شیراز به بازدید کنندگان و مسافران نوروزی میدهد تا در زمان سفر دچار مشکل نشود.

کارگر تصریح کرد: از دیگر برنامه های کانون های واحد زرقان برپایی ایستگاه های سیار در ایام نوروز است که این ایستگاه ها در راستای آشنایی و عرضه محصولات سنتی شهر زرقان مانند حلوا ارده، روغن کنجد و محصولاتی از این دست برای عرضه به گردشگران و مسافران نوروزی است. و متولی اصلی این فعالیت ها، کانون هرمان است.

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد زرقان اضافه کرد: در حال حاضر دو سفره هفت سین با همت خواهران فعال در کانون هرمان در قالب یک کار هنری در ساختمان آموزشی انجام می شود. البته کانون هلال احمر نیز در انجام این کار به اعضای کانون هرمان کمک می کنند.

وی افزود: کانون هلال احمر قرار است در طول ایام عید با برپایی چادرهایی، ویژه مسافران نوروزی که در واحد زرقان اسکان دارند به صورت رایگان خدماتی در قالب فشار خون، قد، وزن و تست قند خون را برای این میهمانان انجام دهد.

معاونت فرهنگی و دانشجویی در مورد اسکان مسافران نورزوی گفت: هر سال مجموعه دانشگاهی زرقان اقدام به پذیرایی از مسافران نوروزی می کند و امسال نیز این روال ادامه دارد. با توجه به اینکه واحد زرقان فاقد خوابگاه دانشجویی است، با مفروش کردن کلاس ها با فرش، موکت و امکانات رفاهی دیگری چون تلویزیون و یخچال برای مسافران نوروزی که اغلب برای بازدید از تخت جمشید و مقبره کوروش به این مکان مسافرت می کنند؛ پذیرای میهمانان نوروزی هستیم.

حجت الاسلام کارگر در رابطه با استفاده از امکانات واحدها در ایام نوروز ابراز کرد: کسانی که در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی هستند می توانند با ارسال فکس ودرخواست اسکان به دانشگاه استان مربوطه در این زمینه اقدام کنند تا دانشگاه مورد نظر با رزرو جا ترتیب اسکان مسافران نوروزی را بدهد البته اسکان مسافران نوروزی در تمام واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در ایام عید فعال است.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 739608

وب گردی

وب گردی