وزیر اقتصاد اسلواک با صالحی دیدار و گفت و گو کرد

وزیر اقتصاد اسلواک در راس هیاتی با علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دیدار پیتر ژیکا در پاسخ به سفر اخیر صالحی به اسلواک و بازدید از تاسیسات هسته ای این کشور صورت گرفت.

در این دیدار، دو طرف ضمن گفت وگو در حوزه مسائل مختلف، به تبادل نظر در خصوص آخرین وضعیت همکاری ها و پروژه های مشترک در زمینه هسته ای پرداختند.

کشور اسلواک از جمله دارندگان نیروگاه اتمی قدرت در جهان است و حدود نیمی از برق مصرفی این کشور از طریق نیروگاه های اتمی تامین می شود.
هیات بلندپایه تجاری اسلواک به سرپرستی پیتر پلگرینی معاون نخست‌وزیر و با حضور نمایندگان 35 شرکت بخش خصوصی برای گفت و گو با فعالان اقتصادی به تهران سفر کرده اند.
در هیات تجاری اسلواک علاوه بر پیتر پلگرینی معاون نخست وزیر اسلواک در امور سرمایه گذاری، پیتر کاژیمیر وزیر تامین مالی و پیتر ژیکا وزیر اقتصاد حضور دارند.
اسلواکی با جمعیت 5.4 میلیون نفر حدود 100 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی دارد و رشد تولید ناخالص داخلی این کشور یک درصد است.
نرخ رشد تولید صنعتی اسلواکی 6.7 و درآمد سرانه آن 15 هزار و 727 دلار است. نرخ تورم در اسلواکی منفی 1.6 درصد و حجم سرمایه گذاری خارجی 2 میلیارد دلار است.
اسلواکی یکی از اعضای اتحادیه اروپا است که دارای توانمندی خوبی در صنایع خودروسازی، خدمات مهندسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار قوی است.

302/300

کد خبر: 739640

وب گردی

وب گردی