نجفی خوشرودی با اشاره به دستبرد به اموال ایران با حکم دادگاه محلی لوکزامبورگ :خواستار اقدام قاطعانه وزارت خارجه  هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بلوکه کردن یک میلیارد و 600 میلیون دلار از سوی دادگاه محلی لوکزامبورگ صریحا دستبرد به اموال ایران است گفت: ما خواستار اقدامی قاطعانه وعزت مدارانه وزارت امور خارجه هستیم.

علی نجفی خوشرودی، نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در خصوص رای دادگاه محلی لوکزامبورگ به جهت بلوکه کردن مبلغی معادل یک میلیارد و 600 میلیون دلار از ایران گفت: متاسفانه یک رویه ای در حال شکل گیری است و آن دستبرد زدن به ایرانی است و ما باید قدرتمندانه و جدی با این امر برخورد و موضوعات را پیگیری کنیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به بحثی که در حال حاضر در حوزه سیاست خارجی وزارت امور خارجه پایه ریزی شده است ،سیاست آرام و به دور از تنش و تعامل با کشورهای دنیا است و باید به نحوی اقدام کرد تا طرف مقابل هم حفظ حرمت کند و از رفتار خود تخطی نکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید اقدامی کرد تا این چنین موضوعات تکرار شود تصریح کرد: بعضا ما اقداماتی را می بینیم که به بهانه دادگاه محلی مثلا دادگاه لوکزامبورگ به خود چنین اجازه ای می دهد تا یک میلیارد و600 میلیون دلاراز پول ما را بلوکه و برداشت کرده است و این خلاف قوانین بین المللی است و انتظار ما از وزارت امور خارجه، اقدامی سریع و بدون فوت وقت، قاطعانه و عزت مدارانه است.

نجفی خوشرودی با تاکید بر اینکه علی رغم تبلیغات منفی کشور جمهوری اسلامی از ابتدا بر اصل صداقت گام برداشته است افزود: سیاست ها و دیپلماسی جمهوری اسلامی در جریان برجام مشخص کرد که باتوجه به فرصت هایی که مقام ریاست جمهوری کشورمان دارد و خط ومشی که رهبری در حوزه دیپلماسی بین المللی تعیین کرده است مشخصا ما به دنبال حسن و همجواری و روابط دوستانه با تمام کشورها هستیم، مگر اینکه خودشان خواستار این ارتباط نباشند.

وی در ادامه افزود: چنین اتفاقاتی که کاملا یکطرفه و غیر قانونی شکل می گیرد و به هیچ وجه قابل توجیه نیست باید به سرعت چاره اندیشی و برخورد گردد، ضمن آنکه موضعی که برخی کشورها در خصوص ایران اتخاذ کردند بر اساس دلایل واهی، تهمت، پرونده سازی جعلی و عوامل صهیونیستی است چرا که موضوع کاملا روشن است و من اسمش را دستبرد زدن به حسابهای ایرانی و پولهای این ملت میدانم.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: روشی که نظام مقدس جمهوری اسلامی در دیپلماسی بین المللی دارد و کاملابه عنوان کشوری که دارای امنیت بالاست و به عنوان الگوی امنیت در دنیا معرفی می شود روشی است که کاملا معقول و قدرتمند است و این جز تدابیرهوشمندانه رهبری و ملت امکان پذیر نبود.

وی خواستار اقدام ضرب العجلی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دراین مورد شد و گفت: من خواهشم این است که وزارت خارجه بدون فوت وقت بتواند این موضوع را پیگیری کند و در این خصوص ادعای خسارت ، ادعای حیثیت کند و دفاع قاطع حقوقی داشته باشد.

نجفی در پایان افزود: اگر رفتار مشابهی همانند این موضوع رخ دهد توصیه می کنم یکسری اقدامات متقابلی باید انجام شود اما همه اقدامات ایران نباید بر پایه تدافعی باشد.

خبرنگار:علی درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 739751

وب گردی

وب گردی