آیت الله جنتی: امام راحل از کسی غیر خدا نمی ترسید

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه باید بدانیم اصول  و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود، گفت: مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما تا هستیم و نسل های ما باید این راه را ادامه دهیم.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم آیت الله احمد جنتی طی سخنانی اظهار کرد: امام خمینی (س) اسلام را زنده کرد و نشان داد اسلام یک قدرت، عزت، شهامت و شجاعت است و می تواند با کفر مبارزه و کفار را منکوب کند و خودشان همین کار را کردند.

وی افزود: جنگ هشت ساله معجزه تاریخ بود که اگر درایت ها، حمایت ها و سیاست های الهی امام نبود همان اول شکست خورده بودیم و همان طور که دشمن تصور می کرد یک، دو یا سه روزه ایران را فتح و انقلاب را منکوب می کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: آنچه سبب شد عزت اسلام حفظ شود سیاست های امام بود و باید با تمام وجود اعتراف کنیم نه می توانیم امام را آنچنان که بود بشناسیم و نه می توانیم حقش را ادا کنیم. آنچه می توانیم این است که راه ایشان را ادامه دهیم. باید بدانیم اصول و مبانی نهضت اسلامی با رهبری امام چه بود؛ مبارزه با مستکبرین یکی از این اصول بود. امام از کسی غیر خدا نمی ترسید؛ امام حامی مظلومین و مستضعفین و دشمن ظالم بود. این راه نورانی است؛ ما تا هستیم و نسل های ما باید این راه را ادامه دهیم.

وی تأکید کرد: حقی که امام بر گردن ما دارند این است که این راه را برویم و نسل های آینده را در این راه هدایت کنیم. ما که سعادت درک حضور امام را داشتیم و امام را دیدیم باید مطالب را به نسل های دیگر منتقل کنیم و این امانتی است که باید به دیگران بسپاریم.

آیت الله جنتی در پایان از حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به خاطر ساخت حرم امام خمینی قدرانی کرد و گفت: من از کسانی که اینجا را آباد کردند تا زائران امام جای مناسبی داشته باشند، تشکر می کنم و به سهم خودم از حاج حسن آقا و کسانی که ایشان را در این راه کمک کردند قدرانی می کنم؛ خداوند ان شاء الله طول عمر و توفیقاتشان را مضاعف فرماید.

دریافت کننده: فراهانی

کد خبر: 739810

وب گردی

وب گردی