ارتقای رتبه 3 پله ای دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه  ESI

دکتر واشقانی فراهانی در مراسم اختتامیه هفتاد و یکمین اجلاس شورای مرکزی از ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در پایگاه ESI خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر واشقانی فراهانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاداسلامی گفت: خوشبختانه در کمتر از دو ماه رتبه دانشگاه آزاداسلامی با سه رتبه صعود، از رتبه 158 به 155 ارتقا پیدا کرد.

واشقانی فراهانی افزود: در مدت یک سال رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در تولید جهانی علم براساس اعلام پایگاه ESI 32 پله ارتقا یافت.

دکتر میرزاده پس از شنیدن خبر ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بر افزایش شتاب رشد علمی کشور تاکید کرده بودند، ایران امسال شتاب خوبی در تولید جهانی علم داشته که باعث افتخار است.

وی با بیان اینکه پایگاه ESI تنها مقالاتی که به آنها حداقل یک بار مراجعه شده باشد را در نظر می گیرد، گفت: به همین دلیل است که مقاله ESI برتر از مقالات ISI است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه امروز h-index دانشگاه آزاد اسلامی در حد دانشگاه های معتبر ایران است، اظهار داشت: h-index شاخصی است که میزان نافع بودن علم را برای سایر دانشمندان نشان می دهد. امروز پایگاه Web of Science معتبرترین سایت جهانی است که h-index تمامی موسسات علمی دنیا را گزارش می کند.

گفتنی است در سال 2013 رتبه دانشگاه آزاد اسلامی 758 و در سال 2016 به 187 رسید. این در حالی است که در ژانویه 2017 با ارتقای 30 پله ای به 158 و در مارس 2017 (ماه جاری) با 3 پله ارتقا به 155 رسید. در دو ماه گذشته تعداد مقالات ثبت شده دانشگاه در این پایگاه 36هزار و 10 مقاله بود که امروز این تعداد به 37هزار و 28 مقاله رسیده است.

دریافت کننده و منتشرکننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 739944

وب گردی

وب گردی