آماده باش مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی در ایام نوروز

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با تشکیل ستاد نوروزی مدیریت‌های درمان، برای استمرار و ارایه خدمات در تعطیلات نوروز، در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، محمدعلی همتی معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی در ایام نوروز و برای رفاه حال مراجعه‌کننده‌ها به ویژه بیمه‌شدگان، با هماهنگی ریاست دانشگاه علوم پزشکی، طرح آماده‌باش نوروزی واحدهای درمانی تأمین‌اجتماعی با تشکیل ستاد نوروزی مدیریت درمان، به اجرا در می‌آید.

وی افزود: بر اساس این طرح، فعالیت تمام وقت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی باید کماکان ادامه یابد و متناسب با تعداد مسافران نوروزی استان‌ها، یک یا چند مرکز درمانی در هر شهرستان طبق روال سال‌های گذشته در طول روز آماده ارایه خدمات به مراجعه کنندگان احتمالی باشند.

همتی با تاکید بر اینکه باید آماده باش مراکز درمانی تأمین‌ اجتماعی به بیمه‌شدگان و مسافران هرشهر اطلاع‌رسانی شود، تصریح کرد: از طریق رسانه‌های محلی و نیز نصب پلاکاردهای پارچه‌ای در سطح شهر و ورودی‌های هر شهر لازم است بیمه‌شدگان و مسافران از ارایه خدمات درمانی و نشانی این مراکز مطلع شوند.

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: همچنین لازم است مدیران درمان و روسای بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در طول مدت اجرای طرح آماده‌باش نوروزی، به صورت مستمر نحوه ارایه خدمت به بیماران را نظارت کرده و در خصوص رفع مشکلات احتمالی به سرعت اقدام کنند. بدیهی است، خروج مدیران درمان از حوزه خدمتی در ایام عید، مستلزم هماهنگی قبلی، تعیین و معرفی جانشین و کسب مجوز از این معاونت است.

همتی با تاکید بر گرفتن مرخصی کارکنان و کادر تخصصی مراکز درمانی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی، افزود: این اقدام باید به نحوی برنامه‌ریزی شود تا ضمن فراهم بودن امکان دسترسی کامل بیماران به خدمات درمانی، از بروز هرگونه کاستی و اختلال در زمینه خدمت‌رسانی به بیماران به ویژه در بخش اورژانس پیشگیری شود.

خبرنگار و منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 739971

وب گردی

وب گردی