روایت معاونان عمرانی،اداری مالی، دانشجویی و فرهنگی از مصوبات کمیسیون‌های تخصصی اجلاس

در دومین روز از هفتادو یکمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه، مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی،دکتر احسانی معاون اداری و مالی و دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی از کمیسیون تخصصی که روز گذشته با حضور روسای واحدها برگزار شد، پرداختند.

به گزارش ایسکانیوز، مهندس محسن هاشمی معاون عمرانی در پنل معاونت عمران گزارش نظارتی از طرح های عمرانی کل کشور(با رویکرد ارزشیابی عملکرد استان ها) ارائه کرد.

وی همچنین مجموع مساحت ساختمان های درحال بهره برداری را 10 میلیون و 700 هزار متر مربع عنوان کرد و افزود: حدود 39 میلیون متر مربع فضا عمرانی روباز درحال بهره برداری است.

محسن هاشمی به ارائه اطلاعات کلی طرح های عمرانی دردست احداث به تفکیک کاربری پرداخت و گفت: در حوزه آموزش 55 درصد، در حوزه پژوهش 8درصد، در حوزه ورزش 7 درصد، در حوزه فرهنگی سه درصد، در حوزه رفاهی خدماتی 24 درصد و در حوزه اداری 3 درصد در حال احداث است که به عبارتی دیگر حدود 828 هزار متر مربع طرح عمرانی در دست احداث است.

مصوبات کمیسیون اداری مالی/بازنگری بخشنامه یکسان سازی هزینه انصراف دانشجویان

دکتر احسانی معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مصوبات کمیسیون اداری مالی، گفت: در این کمیسیون مقرر شد با توجه به اضافه شدن زیر سیستم های(ماژولهای) صندوق رفاه دانشجویان و ارتباط سامانه سیدا با شهریه، تمامی واحدهای دانشگاهی در اسرع وقت نسبت به یکپارچه سازی و بروزرسانی سامانه سیدا اقدام کنند.

وی با اشاره به بازنگری و تجدید نظر در بخشنامه ماموریت کارکنان، اظهارداشت: مقرر شد موضوع تجدید نظر بخشنامه حق ماموریت در شورای اداری و مالی بررسی و در هیات رئیسه تصمیم گیری شود.

دکتر احسانی به بازنگری بخشنامه یکسان سازی هزینه انصراف دانشجویان اشاره کرد و افزود: مقرر شد در خصوص عدم دریافت هزینه انصراف با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی و معاونت آموزشی بخشنامه استاندارد صادر شود.

مصوبات کمیسیون دانشجویی فرهنگی/تصویب دستورالعمل طرح شناسنامه سلامت

دکتر طه هاشمی معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در پنل مربوطه، حمایت از برنامه های قرآن و عترت در واحدهای دانشگاهی، حمایت از تأسیس و فعالیت کانون های دانشجویی فرهنگی، هنری و اجتماعی، حمایت از نشریات دانشجویی، ساماندهی منابع انسانی در حوزه سازمان مرکزی و واحدهای دانشگاهی، نظارت و ارزیابی بر اساس برنامه های مصوب، بهر ه مندی از ظرفیت نخبگان فکری و فرهنگی کشور از طریق تشکیل شورای راهبردی فرهنگی و اجتماعی و تدوین سالانه برنامه و بودجه با توجه به احکام برنامه ششم دانشگاه را از جمله برنامه ها و سیاست های این معاونت عنوان کرد.

وی با تاکید بر تناسب فعالیت های فرهنگی دانشگاه با محورهای برنامه های 15 گانه، گفت: این برنامه ها شامل دین و اخلاق، امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی و رهبری، فرهنگ، اندیشه و هویت اسلامی – ایرانی، هنر وادبیات، کانون ها و نشریات دانشجویی، فعالیتهای اجتماعی و گردشگری، منابع انسانی و فعالیتهای دانش و توان افزا و کمک به تقویت فرهنگ عمومی، فعالیت های فضای مجازی، حمایت از تأسیس مراکز رشد و نوآوری وشرکتهای دانشبنیان فرهنگی، هنری و اجتماعی و تأسیس بازارچه هایفن و هنر، تسهیلات و خدمات دانشجویی، مشاوره دینی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی و روان شناختی و حوزه سلامت، پاسخگویی و تعامل، نظارت وارزیابی، همکاری با سازمان ها و نهادها و خدمات به دانش آموختگان است.

طه هاشمی ضرورت آغاز به کار طرح ماندگار اخلاق حرفه ای در استانها و واحدهای مجری را از جمله مصوبات این کمیسیون عنوان کرد و افزود: همچنین مقرر شد تشویق و تجلیل از اساتید ،کارکنان و دانشجویان هنجارمندی که اصول حجاب را در
دانشگاه رعایت می کنند.

وی با اشاره به تصویب دستورالعمل طرح شناسنامه سلامت، گفت: طرح شناسنامه سلامت برای کلیه دانشجویان ورودی سال 96 پس از اجرای آزمایشی آن در واحدهای شهر تهران(تهران شمال، تهران جنوب، تهران شرق، تهران غرب، تهران مرکزی ، علوم و تحقیقات، علوم پزشکی ، علوم داروئی، دندانپزشکی) اجرایی می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی از تصویب دستورالعمل اجرای پیوست فرهنگی دانشگاه، گفت: تشکیل کارگروه مربوط به اجرای سند پیوست فرهنگی در واحدهای دانشگاهی و مراکز استان ها بر اساس شیوه نامه اجرای مربوطه که توسط معاونت دانشجویی و فرهنگی ابلاغ خواهد شد.

وی با اشاره به تصویب دستورالعمل حمایت از تاسیس شرکت های دانش بنیان فرهنگی، گفت: دستور العمل طرح جامع ساماندهی درس وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) در واحد های دانشگاهی از دیگر مصوبات این کمیسیون عنوان کرد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/ منتشر کننده : محمد جواد آخوندی

کد خبر: 739973

وب گردی

وب گردی