اشتباه استراتژیک عربستان در قطع رابطه با ایران

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادعاهای ضدایرانی عربستان درخصوص عدم تمایل ایران به تعامل بین‌المللی را ناشی از شکست آنها در منطقه دانست و گفت: جمهوری اسلامی با رعایت اصل حکمت، عزت و مصلحت به مذاکرات حج ادامه می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز،عزیز اکبریان در واکنش به ادعاهای ضدایرانی اخیر سفیر عربستان در چین مبنی بر دخالت در کشورهای منطقه و تعامل‌ناپذیر بودن جمهوری اسلامی، گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی رابطه خوبی با چین داشته که رو به پیشرفت است، عربستان نیز می خواهد رابطه خود را با این کشور به عنوان کشوری مهم و تأثیرگذار در شرق آسیا و مجامع جهانی افزایش دهد.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضعف حکومتی عربستان که حاکی از بی‌تجربگی سران آن است، عنوان کرد: عربستانی ها حملات نظامی به یمن صورت داده و نیروی نظامی به بحرین می فرستند همچنین از تروریست های حاضر در عراق و سوریه حمایت می کنند و از طرفی گروهک تروریستی القاعده را به وجود آورده اند که همه اینها مصداق مداخله در کشورهاست.

وی در ادامه با تأکید بر ضرورت پاسخگویی عربستانی ها نسبت به کشته شدن تعداد بالایی از حجاج ایرانی و غیرایرانی در حج سال 94، بیان داشت: از وقتی آنها متوجه شدند بسیاری از کشورها به دلارهای نفتی آنها نیاز دارند به دنبال قدرت نمایی هستند چنانچه به آمریکایی ها قول دادند یک هفته ای منطقه را بگیرند اما نشد و قول دو هفته را دادند که اکنون دو سال از قول آنها گذشته و در برابر آمریکایی ها شکست خورده شده اند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی با توجه به رعایت اصل حکمت، عزت و مصلحت مذاکرات حج را ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی به دنبال قطع رابطه با هیچ کشوری جز رژیم اشغالگر قدس نبوده و این سایر کشورها بودند که رابطه خود را با ما قطع کردند و بعد هم پشیمان شدند و امروز عربستان به عنوان یکی از کشورهای منطقه دچار همین اشتباه استراتژیک شده است.

به گزارش خانه ملت، سفیر عربستان سعودی در چین طی مصاحبه‌ای مدعی شد که ایران میانجیگری چین بین تهران و ریاض را قبول ندارد.

منبع:خانه ملت

دریافت کننده:علی درخشان/انتشار دهنده:حسین نقاشی

کد خبر: 740022

وب گردی

وب گردی