سومین همایش ملی محیط زیست و توسعه پایدار در واحد سنندج برگزار شد

به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، سومین همایش ملی انرژی، محیط زیست، کشاورزی وتوسعه پایدار که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد واحد سنندج برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در جریان برگزاری این همایش یک روزه دو تن از چهره های برتر علمی کشور و همچنین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز سخنرانی کردند.

باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج در ابتدای این همایش طی سخنانی از ارسال ۱۱۴ مقاله به دبیرخانه سومین همایش ملی، انرژی، محیط زیست و کشاورزی و توسعه پایدار خبرداد.

فرزاد مولانی اظهارداشت: در سومین دوره این همایش علاوه بر بعد کمی آن سعی کردیم در بعد کیفی از کمیته علمی قوی برای داوری آثار استفاده کنیم.

رییس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج ادامه داد: ۲۱ مقاله برگزیده در قالب سه پنل در این همایش یک روزه ارائه می شوند.

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان نیز دیگر سخنران مراسم افتتاحیه این همایش بود که وی هم در خصوص اهمیت محیط زیست در عصر حاضر و همچنین لزوم توجه به روش های علمی در راستای مقابله با مخاطرات زیست محیطی سخنرانی کرد.

پدرعلم کویرشناسی ایران نیز در این همایش یک روزه با اشاره به ضرر و زیان سدهای ساخته شده در کشور، گفت: با توجه به وضعیت مدیریت امروز حاکم بر سدهای کشور در آینده این سدها موجب نابودی مردم و حتی زیرساختها می شوند.

پرویز کردوانی گفت: تا قبل از سال ۸۵ در کشورما پدیده ای به نام ریزگرد وجود نداشت و چندسالی است که ما با این پدیده درگیر شده ایم.

وی عنوان کرد: به نظرمن تمامی اقداماتی که تاکنون در ارتباط با مسئله ریزگردها درکشورمان انجام شده اشتباه است.

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه طرفداران محیط زیست در مملکت ما هنوز تعریفی از محیط زیست را نمی دانند، بیان کرد: محیط زیست فقط تالاب و ریزگرد و آلودگی هوا نیست بلکه محیط زیست به قسمتی از خاک، آب و هوا که زیستگاه موجودات زنده است، گفته می شود و انسان و عملکرد آن در این محیط ، خود مؤلفه دیگری از ارکان در تعریف محیط زیست می باشد.

کردوانی اظهارداشت: برخی اعلام می کنند که در دنیا سدها را از بین می برند و خراب می کنند این درحالی است که در کشوری هم چون امریکا عنوان شده که دیگر سدی نباید ساخته شود چون شما وقتی در جایی سدی بنا می کنید به موجودیت آب در جغرافی همجوار لطمه وارد کرده اید و این یعنی صدمه به تعادل طبیعی محیط؛ حال اگر در همین کار هم بدون تحقیق و کار کارشناسی همه جانبه درست وارد شوید میزان این آسیب تباهی کننده است و مردم را می کشد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 740058

وب گردی

وب گردی