رییس اداره ثبت اختراعات کشور:  اختراع، تلفیق علم و عمل

دکتر مهرداد الیاسی در جمع اساتید و کارمندان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریزگفت: اختراع، تلفیق علم و عمل است .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر الیاسی که در کارگاه " ثبت اختراعات PCT (بین المللی) در جمع اساتید و کارمندان و دانشجویان این دانشگاه سخن می گفت افزود: علم و عمل دو جزء لاینفک هستند واگربا هم تلفیق نشوند بیهوده و بی فایده به مثال زنبور بی عسل است.

دکتر الیاسی بیان کرد: اختراع، نتیجه فکر است و به معنی راه حل و تکنیکی برای یک فن است.

وی تصریح کرد: مالکیت فردی، یک حق است و مالکیت فکری، یک ابزار برای رسیدن به هدف است .

رییس اداره ثبت اختراعات ایران بیان داشت: در کنار تمام مسائل جامعه باید حقوق نیز با آن حرکت کند و تا زمانی که اختراع ما وارد بازار کار نشود و مورد استفاده قرار نگیرد هنوز عقیم است.

پیش ازسخنان الیاسی، دکتر حمید میرزایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد تبریز با اشاره به رسالت ائمه اطهار و نقش امام صادق در گسترش علم تأکید کرد: همچنان که آنها علم خود را بدون کم و کاست به دیگران می آموختند، ما نیز نباید در آموزشهای خود کاستی کنیم .چون بازتاب این عمل به خود جامعه برمیگردد.

در ابتدای این کارگاه دکتر محمد شکری، مدیر توسعه و فناوری و ارتباط با صنعت این دانشگاه، ضمن خوش آمدگویی، در باره اهداف برگزاری این کارگاه تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسات، شناسایی و حمایت از دانشجویان مستعد و صاحب ایده و هدایت آنها به مراکز رشد و گسترش فعالیت های دانش بنیان و نهایتأ تجاری سازی است.

کار گاه دو روزه ثبت اختراعات PCT (بین المللی) به همت انجمن علمی ایده های نوین دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی در سالن شهریار این دانشگاه برگزار شد.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 740090

وب گردی

وب گردی