موگرینی: اتحادیه اروپا همچنان به صورتی عمل گرایانه و سازنده با آمریکا همکاری می کند

پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در گزارشی نوشت فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید این اتحادیه، شریک لاینفک آمریکاست.

به گزارش ایسکانیوز پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا در گزارشی آورده است موگرینی در کنفرانس اتاق بازرگانی آمریکا در اتحادیه اروپا گفت اتحادیه اروپا یک قدرت جهانی جدی و سازنده محسوب می شود و یک شریک لاینفک برای آمریکاست و با وجود برگزیت، همچنان به این روند ادامه خواهد داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: «بر این باورم که اکنون زمان آن فرا رسیده است تا ما در اروپا روند متمرکز شدن بر قدرت خود را آغاز کنیم. اگر به ارقام نگاهی بیندازید، اگر واقعیات را مد نظر قرار دهید، تا حدودی واضح است که اینجا بهترین مکان در جهان برای زندگی، انجام دادن مراودات تجاری و بهبود شرایط زندگی است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت:‌ «طی هفتاد سال، ما اروپایی ها به یک قدرت جهانی تبدیل شدیم. این همچنین واژه ای است که ما به طور عادی به اروپا نسبت نمی دهیم. اما اگر شما به ارقام نگاهی بیندازید می بینید که یک قدرت جهانی هستیم. ما در حال حاضر بخشی از گروه سه اقتصاد جهانی محسوب می شویم و یک شریک تجاری پیشرو و یک سرمایه گذار خارجی در همه نقاط جهان محسوب می شویم از آسیا گرفته تا آمریکای لاتین و ما یکی از تأمین کنندگان امنیت جهانی هستیم.»

موگرینی خاطرنشان کرد اتحادیه اروپا یک شریک ضروری برای آمریکاست.

او گفت:‌ «ما در ارتباط با موضوعات امنیتی به یکدیگر نیاز داریم. اروپا به آمریکا نیاز دارد. آمریکا نیز به اروپا و اتحادیه اروپا نیاز دارد. ما به یکدیگر نیاز داریم زیرا چالش های پیش روی ما در حال حاضر، مشترک هستند. موضوع تبلیغات آنلاین گروه های تروریستی را در نظر بگیرید. موضوع تأمین مالی تروریست ها را در نظر بگیرید.»

او افزود:‌ «هیچ کشوری منابعی برای مقابله با بحران های کنونی ندارد. برای مثال، اگر سوریه را عراق را مد نظر قرار دهیم می بینیم که قدرت نظامی مطمئنا امری ضروری است اما این امر برای پایان دادن به جنگ و دست یابی به صلح کافی نیست.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد:‌ «و ما برخی درس ها را از تحولات گذشته گرفته ایم. در ارتباط با موضوعات دیپلماتیک باید گفت ما تنها نهادی هستیم که با همه بازیگران در منطقه و فراتر از آن گفتگو می کنیم. و در ارتباط با موضوعات بشردوستانه باید گفت که ما نخستین کمک کننده در جهان محسوب می شویم و ما نخستین کمک کننده به سوریه و عراق محسوب می شویم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین بر این موضوع تأکید کرد که این اتحادیه جذاب ترین بازار و بزرگترین منبع سرمایه گذاری در جهان محسوب می شود.

شرکت های اروپایی چهار میلیون آمریکایی را در داخل آمریکا به استخدام خود در آورده اند و بیش از دو و نیم میلیون شغل به صادرات از آمریکا به اتحادیه اروپا بستگی دارد.

موگرینی گفت اتحادیه اروپا همچنان به صورتی عمل گرایانه و سازنده با آمریکا همکاری می کند. او گفت:‌ «ما در آینده برای چند جانبه گرایی و ایجاد جهانی عادلانه تر و وجود یک نظم جهانی مبتنی بر هماهنگی و برای رشد اقتصادی، نیرویی ضروری تر محسوب می شویم.

دریافت کننده:علی درخشان/تایید کننده:سرلک

کد خبر: 740132

وب گردی

وب گردی