جذب هیات علمی جوان در واحدهای دانشگاهی موجب ارتقای علمی آن می شود/توسعه رشته   پزشکی در  واحد مشهد

عباس شیخ الاسلامی گفت: در سال ۹۵شاهد این بودیم که جذب هیات علمی قابل قبولی را داشتیم که در جهت سیاست های سازمان مرکزی ورود این نیروهای جوان به سیستم آموزشی ما می تواند بسیار راه گشا باشد.

عباس شیخ الاسلامی رییس واحد مشهد دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص عملکرد این واحد در طول یک سال گذشته به ایسکانیوز گفت: مهمترین اتفاقی که در سال گذشته برای واحد مشهد افتاد این بود که از زیان دهی خارج شد و ضمنا بر خلاف روند کلی کاهش دانشجو، تعداد دانشجویان واحد مشهد از حدود ۲۸هزار دانشجو به حدود ۳۱هزار دانشجو رسید که رشد قابل توجهی را داشته است.

وی افزود: در بحث تحصیلات تکمیلی در سال ۹۵ در واحد مشهد شاهد این بودیم که تعداد رشته‌های دکتری از ۱۰رشته به ۵۰رشته رسیده است و این درحالی است که این واحد پتانسیل داشتن این رشته ها را داشته و تاکنون هیچ رشته آی از این واحد گرفته نشده است. همچنین فعال شدن مجتمع بین المللی گلبهار که در ۲سال قبل حدود ۷۰۰ نفر دانشجو داشت هم اکنون ۳هزار دانشجو دارد که ظرفیتی را ایجاد کرده تا در شرق کشور بحث آموزش عالی را توسعه دهیم.

وی یادآور شد: در سال ۹۵شاهد این بودیم که جذب هیات علمی قابل قبولی را داشتیم که در جهت سیاست های سازمان مرکزی ورود این نیروهای جوان به سیستم آموزشی ما می تواند بسیار راه گشا باشد. بعلاوه با توجه به سیستم توفیض اختیار که به واحد مشهد داده شده یکسری از اختیارات سازمان مرکزی در حوزه های آموزشی و مالی کم شده و به دانشگاه سپرده می شود.

رییس واحد مشهد خاطرنشان کرد: در سال ۹۵بحث پالایش رشته ها را داشتیم به این معنا که رشته های جدیدتر را جایگزین رشته های ضعیف و فاقد دانشجو کنیم که توسعه رشته های پزشکی جز سیاست های واحد مشهد هستند. همچنین در خصوص طرح تجمیع، در سال گذشته تمام خوابگاه ها متمرکز شد و در سال جاری هم ساختمان هایی مانند ساختمان علوم و ساختمان مرکزی تجمیع می شود.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/ منتشر کننده: محمد جواد آخوندی

کد خبر: 740171

وب گردی

وب گردی