پیرایش و احیای بافت تاریخی میدان وحدت اسلامی آغاز شد

شهردار منطقه 11 تهران گفت: پیرایش میدان وحدت اسلامی با هدف احیای بافت تاریخی محدوده حصار ناصری، احیای تعامل اجتماعی، ایجاد جاذبه های گردشگری و پیاده روی؛ از سوی سازمان زیبا سازی آغاز شده است.

به گزارش ایسکانیوز ، نصراله آبادیان ضمن اعلام خبر آغاز اجرای طرح احیاء و پیرایش میدان وحدت اسلامی با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران؛ گفت:میدان وحدت اسلامی از میدان های تاریخی و قدیمی شهر تهران است که در سال های اخیر به دلیل تردد خودروهای گذری و اغتشاش بصری میدان؛ شهروندان حضور کمتری در آن داشته اند.

آبادیان افزود: با هدف احیاء هویت و بافت تاریخی محدوده حصاری ناصری و تسهیل تردد عابران؛ پیرایش میدان با آرام سازی بصری، احداث پیاده راه، افزایش نور و روشنایی و حذف زوائد بصری محیط پیرامون این میدان انجام می شود.

شهردار منطقه 11همچنین گفت: هم اکنون با همکاری سازمان زیباسازی، شهرداری منطقه 12 و کسبه میدان وحدت اسلامی اجرای پیرایش میدان آغاز شده است.

او در ارتباط با اقدامات پیش بینی شده برای افزایش تردد عابر پیاده گفت: برای تسهیل تردد عابران پیاده و احیای تعامل اجتماعی در محدوده میدان وحدت اسلامی با اولویت بخشیدن به حرکت پیاده به جای سواره با حذف پل عابر، محدوده میدان سنگ فرش و پیاده راه سازی می شود.

میدان وحدت اسلامی (شاپور سابق) که در محدوده حصار ناصری قرار دارد از میادین قدیمی شهر تهران است که در گذشته نقش یک میدان را داشته است اما رفته رفته با حرکت خودروها از این نقش کاسته و حضور عابر پیاده در آن کاهش یافته است.

دریافت کننده و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 740208

وب گردی

وب گردی