پاپ برای کمک به آشتی ملی به کلمبیا سفر می‌کند

بنا به اعلام واتیکان، پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان قصد دارد بعد از پیگیری مذاکرات صلح دولت کلمبیا و شورشیان فارک این کشور، در تاریخ ۶-۱۱ سپتامبر آینده به کلمبیا سفر کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، واتیکان اعلام کرده، پاپ فرانسیس در سفرش به کلمبیا از ۶ تا ۱۱ سپتامبر آتی قصد دارد توقف‌هایی در شهر بوگوتا، پایتخت این کشور و همچنین در شهرهای ویاویسنیو ، مدلین و کارتاگنا داشته باشد.

همچنین قرار است برنامه کامل‌تر سفر پاپ به کلمبیا نیز در آینده نزدیک منتشر شود.

واتیکان در بیانیه خود تصریح کرد: این سفر پاپ فرانسیس قرار است به دعوت رئیس جمهور کلمبیا و اسقف‌های کلیسای کاتولیک این کشور صورت بگیرد.

خوان مانوئل سانتوس، رئیس جمهور کلمبیا که سال گذشته میلادی برنده جایزه نوبل صلح به دلیل تلاش‌هایش در فرآیند صلح با شورشیان فارک کلمبیا شد اظهار کرد، پاپ قرار است به عنوان پیام آور صلح و آشتی به کلمبیا سفر کند.

سانتوس در یک کنفرانس خبری روز جمعه گفت: حضور ایشان در خاک کشور ما که ما با امید و هیجان زیادی انتظارش را می‌کشیم به کلمبیایی‌ها کمک خواهد کرد تا برای دستیابی به یک کشور منصف تر، عادل تر و اهمیت دهنده‌تر در زیر سایه صلح متحد شوند.

پاپ فرانسیس آرژانتینی الاصل از نزدیک مذاکرات صلح کلمبیا را دنبال کرده و در ماه دسامبر سانتوس و آلوارو اوریبه، رئیس جمهور قبلی کلمبیا را در واتیکان گرد هم آورد تا آنها را متقاعد به غلبه بر اختلافاتشان بر سر توافق صلح با شورشیان کند.

اوریبه ازمخالفان توافق صلح دولت سانتوس با شورشیان فارک که بعد از حدود چهار سال مذاکرات دو طرف برای پایان دادن به بیش از نیم قرن درگیری مسلحان در کلمبیا حاصل شد بوده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740212

وب گردی

وب گردی