در واحد بوشهر، تعداد کانون ها  روز به روز بیشتر می شوند

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد بوشهرگفت: در طی یک سال اخیر با توجه به بخشنامه سازمان مرکزی و تاکید بر تقویت کانون ها، فعالیت دانشجویان سازماندهی شده و  تعداد کانون های واحد بوشهر رشد چشمگیری داشته و روز به روز بیشتر می شوند.

روح الله ارشادی معاونت فرهنگی دانشجویی واحد بوشهر در گفت وگو با ایسکانیوز گفت: کانون های واحد کمتر از یک سال است که براساس بخشنامه ارسالی از سازمان مرکزی در واحد پایه گذاری شده است، البته در گذشته چند کانون در واحد بودند ولی به اندازه الان فعال نبوده و تعدادشان کم بود ولی در طی یک سال گذشته با توجه به تاکیدی که سازمان مرکزی دانشگاه آزاد در برپایی برنامه های فرهنگی و دانشجویی به ویژه تقویت کانون ها داشت، تعداد کانون ها افزایش یافت به طوریکه قبل از این، فعالیت کانون ها به این صورت سازماندهی شده نبوده است.

وی افزود: در دانشکده های مختلف دفاتری تدارک و تجهیز شده تا محلی برای تجمع دانشجویان در دانشگاه باشد و دانشجویان اوقات خود را در این دفاتر برای فعالیت های و برنامه هایی که در قالب دانشگاهی تدارک دیده شده است وقت بگذارند البته برنامه های فرهنگی که در دانشگاه قابل اجرا باشد از سوی واحد دانشگاهی مورد حمایت مالی و نیروی انسانی قرار می گیرد البته تمرکزمعاونت فرهنگی دانشجویی بر این است که فعالیتهای دانشجویی توسط خود دانشجویان انجام شود.

ارشادی اظهار کرد: فعالیت های نشریات در واحد، ابتدا از سوی دانشجویان پیشنهاد داده می شود ودر واحد اطلاع رسانی برای عضو گیری صورت می گیرد و اساتید و مدیران گروه در کلاس ها به افراد اطلاع رسانی می کنند و از سال گذشته تاکنون تعداد نشریات واحد بوشهر به 11 عدد رسیده اند و این 11 نشریه در جشنواره و انتخابات نشریات دانشگاه آزاد کل کشور شرکت کردند.

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد بوشهر تصریح کرد: دانشجویان رشته معماری در بازدید از مناطق گردشگری کشور، بناهای تاریخی فعالیت می کنند و بیشتر فعالیتشان ساخت المان هایی که در معماری انجام می گیرد همچنین کانون ذهن زیبا ویژه دانشجویان رشته روانشناسی است و فعالیتهای این کانون در این چند ماه اخیر بیشتر به سمت کارهای اطلاع رسانی برای آسیب های اجتماعی سوق پیدا کرده و فعالیت های این کانون بیشتر اجتماعی است.

وی افزود: پویش ملی سه شنبه های بدون خودرو در کشور آغاز شده است و در شهر بوشهر نیز این برنامه اجرا می شود و با هماهنگی شهرداری شهر دوچرخه در اختیار شهروندانی که تمایل به استفاده از این وسیله در روز سه شنبه را دارند قرار می گیرد و شهرداری این دوچرخه رادر ایستگاه های مختلفی که در سطح شهر بوشهر قرار دارد در اختیار شهروندان قرار می دهد. البته هوای شهر بوشهر چندان آلوده نیست ولی در این پویش سراسری کشور که در همه استان ها انجام می شود؛ دانشجویان واحد نیز در پی همراهی با این طرح ملی هستند.این جنبش به پویای و و رزش تاکید دارد.

معاونت فرهنگی دانشجویی واحد بوشهر تصریح کرد: 12 کانون در واحد بوشهر از جمله کانون "فروغ" که مختص دانشجویان حقوق، تئاتر مختص دانشجویان رشته سینما است و در ساخت فیلم کوتاه، انیمیشن و نقد فیلم فعال هستند، همچنین کانون های " مهندسان جوان" ،"هلال احمر" و "دانش آموختگان" ، "موسیقی"، "مهدویت" در واحد فعال هستند. کانون "پویایی" " که در رشته تریبت بدنی و در زمینه ورزش فعالیت می کنند، کانون "مهرآذی" فعالیت های مختص به خوابگاه های دانشگاه را انجام می دهند.این گروه در پی برگزاری جشنواره های غذایی، صبحانه سالم و.. از دانشجویان ساکن در خوابگاه تشکیل شده و علاوه بر این جشنواره های غذایی به مناسبت های مختلف فعالیت های ورزشی و کارگاه های مختلف آموزشی را در برنامه روزانه خود دارند.

وی افزود: کانون زیست محیطی "آرمان سبز" در قالب فعالیت های زیست محیطی و پاکسازی سواحل، کاشت نهال و درخت به مناسبت های مختلف، برنامه هایی را به صورت گروهی انجام می دهند. البته در راستای حمایت از طبیعت، دانشجویان در قالب یک کانون اقدام به برگزرای جشنواره ای با نام آشتی با طبیعت را در آینده دارند و به محض اخذ مجوز از سازمان مرکزی این جشنواره را برگزار خواهیم کرد.

ارشادی بیان داشت: اکثر این کانون ها نشریه ای که بازتاب فعالیت هایشان باشد را در واحد دارند به طوزر مثال کانون سپیدار، ایران شناسی، ذهن زیبا، پویایی، مهر آذی، کانون آرمان سبز نیز نشریه دارد و این نشریات به صورت گاهنامه منتشر می شوند.

معاونت فرهنگی دانشجویی در خصوص تامین مالی این نشریات ابراز کرد: تامین مالی انتشار نشریات از سوی کمیته مالی تامین می شود و این کمیته براساس بخشنامه دانشگاه آزاد مرکزی و شورای عالی انقلاب فرهنگی درراستای حمایت از نشریات دانشجویی مصوب شده است و این کمیته ناظر بر نشریات دانشجویی، در تمام دانشگاه ها فعال هستند و و این کمیته علاوه بر اجازه مجوز و حمایت مالی برای انتشار نشریات دانشجویی، این نشریات را بر اساس فعالیتی که انجام می دهند ارزیابی کرده و حمایت مالی را براساس آیتم هایی که در بخشنامه ها درج شده، انجام می دهد.

ارشادی تصریح کرد: کانون شعر و ادب در واحد بوشهر در حال حاضر در پی کسب مجوز و در مراحل پایه ریزی است بخصوص در زمینه ادبیات و شعر محلی خواستگاه زیادی از سوی دانشجویان دارد.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 740240

وب گردی

وب گردی