نگرانی بازنشستگان از پرداخت دیرهنگام حقوق اسفند/ پاسخ صندوق بازنشستگی

قصه پر غصه حقوق بازنشستگان در هر سال نفس دولت را به شماره می‌اندازد و این روزها بازنشستگان کشوری از عدم پرداخت بموقع حقوق اسفندماه خود نگران هستند.

به گزارش ایسکانیوز، سال گذشته در همین روزها بود که تعداد بی‌شماری از بازنشستگان کشوری گله‌ها و شکایت‌های خود را از پرداخت نشدن حقوق اسفند ماه ابراز کردند و سازمان برنامه و بودجه، خزانه، وزارت رفاه و صندوق بازنشستگی هر کدام در تکاپوی رفع نگرانی‌های حقوق اسفندماه بازنشستگان کشوری بودند؛ روزی که تعداد بازنشستگان کشوری یک میلیون و 200 هزار نفر بود.

اما به نظر می‌رسد مشکلات صندوق های بازنشستگی روزبروز در حال افزایش است و همانطور که بارها کارشناسان هشدار داده اند اگر مورد توجه قرار نگیرد در آینده به یکی از دردهای لاعلاج اقتصاد ایران تبدیل می‌شود.

27 اسفند ماه سال 1394 محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری نبود بودجه مورد نیاز از سوی دولت را علت تأخیر در پرداخت حقوق اسفندماه 1394 اعلام و تصریح کرد که اعتبار موردنیاز با دستور رئیس جمهور تأمین شده است و بزودی به حساب بازنشستگان واریز می شود.

اسلامیان در همان تاریخ اعتبار مورد نیاز حقوق اسفندماه را 1820 میلیارد تومان اعلام کرده بود که 820 میلیارد آن از سوی صندوق بازنشستگی تأمین شده بود و 1000 میلیارد آن در انتظار خزانه دولت بود.

سرانجام عصر روز پنج شنبه، 27 اسفندماه 1394، رئیس جمهور دستور مستقیم برای پرداخت حقوق بازنشستگان کشوری را صادر کرد و کلیه بازنشستگان کشوری توانستند از صبح جمعه با مراجعه به بانک‌ها و خودپردازها حقوق اسفندماه خود را برداشت کنند و البته دستور رئیس جمهور، وزرای رفاه و اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت را بر آن داشت تا در کمیته‌ای راهکارهای لازم را برای تأمین کسری حقوق بازنشستگان بررسی کنند.

حال با توجه به اینکه واپسین روزهای اداری سال 1395 را پشت سر می گذاریم باید این پرسش بحق بازنشستگان را که آیا ممکن است طی این هفته حقوق خود را دریافت کنند به روشنی پاسخ داد تا امسال هم قصه پرغصه حقوق بازنشستگان کشوری و پرداخت دیرهنگام حقوق تکرار نشود.

در همین راستا حامد شمس، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری درباره وضعیت پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان به ایسنا گفت: زمان دقیق پرداخت حقوق اسفند ماه بازنشستگان با توجه به زمان تأمین کسری مبلغی که از سوی خزانه دولت تأمین می‌شود مشخص می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به پرداخت مستقیم حقوق بازنشستگان در سراسر کشور به محض دریافت و تأمین کسری توسط دولت در کمتر از دو ساعت کل حقوق یک میلیون و 320 هزار بازنشسته کشوری پرداخت خواهد شد.

شمس ابراز امیدواری کرد: همانگونه که مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، که پیش از این با خبر خوبی درباره‌ افزایش و پرداخت کف حقوق بازنشستگان به بالای یک میلیون تومان در سال 1396 کام بازنشستگان را شیرین کرده است؛ پرداخت عاجل در پرداخت حقوق اسفند ماه نیز از تشویش‌های بازنشستگان بکاهد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 740316

وب گردی

وب گردی