لاریجانی:  منطقه به صحنه نزاع بین مقاومت و غیرمقاومت تبدیل شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:در حال حاضر صفی از مقاومت در منطقه ایجاد شده که صهیونیست ها و همپیمانان آن ها در صف مقابل مقاومت یعنی استکبار قرار گرفتند.

به گزارش ایسکانیوز، علی لاریجانی امروز (شنبه، 21 اسفندماه) در کنگره بین المللی شکوه ایثار (تجلیل از مادران و همسران شهدا) با اشاره به اینکه مفهومی بالاتر از شهادت در زندگی واقعی وجود ندارد، گفت: از رسول گرامی اسلام(ص) نقل است" تا زمانی که انسان در راه خدا به شهادت نرسیده باشد نمی تواند ارزش این عملکرد نیک را درک کند" ؛بنابراین شهادت کاری فوق نیک است و خانواده شهدا از احترام بسیاری برخوردار هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز تشکر از برگزاری چنین نشستی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: شهادت از عملیات خاص الهی است و خداوند به خانواده شهدا تفضل بسیاری داشته است؛البته هر انسانی در زندگی متعارف روزانه اقدامات نیکی مانند مسجدسازی انجام می دهد که همه این موارد نیک است؛اما رسول گرامی اسلام(ص) در این رابطه می فرمایند" شهادت فوق همه اقدامات نیک در دنیا است."

اولیای دین مفهوم ایثار و شهادت را در زندگی امروز ما تعبیه کرده اند

وی با بیان اینکه اگر همه نیکی ها در یک کفه ترازو و شهادت در کفه دیگر قرار گیرد، میزان نامتوازن می شود، تصریح کرد: حضرت علی (ع) می فرماید وقتی انسان در مقابل مرگ قرار می گیرد بیدار شده و تا پیش از مرگ به اسرار آن آگاهی ندارد.

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه اولیای خدا مبنای ایثار را به ما نشان داده اند،گفت:مفهوم کلیدی ایثار،شهادت است؛هر چند که متاسفانه در دنیای امروز انسان ها از این مفهوم کلیدی دور شده اند؛اما ما مسلمانان مفتخریم به اینکه اولیای دین مفهوم ایثار و شهادت را در زندگی امروز ما تعبیه کرده اند.

وی با بیان اینکه جوانان بسیاری در سال های اول جنگ صحنه مبارزات را آفریده اند،گفت: مردم در کشور ما پس از پیروزی انقلاب گرفتاری های زیادی داشتند؛اما این مفهوم شهادت بود که صحنه را در میادین جنگ و نبرد تغییر داد.

دنیا به صحنه مقاومت و غیرمقاومت تبدیل شده است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز صفی از مقاومت درمنطقه ایجاد شده است،تصریح کرد:در مقابل مقاومت،صفی از استکبار نیز ایجاد شده است که صهیونیست ها و همپیمانان آن ها در این صف قرار گرفته اند؛بنابراین دنیا به صحنه مقاومت و غیرمقاومت تبدیل شده است.

مادران شهید درمیراثی که شهدا از خود باقی گذاشته اند، سهیم هستند

دکتر لاریجانی با اشاره به اینکه بحران در عراق و سوریه حکایت از نزاع مقاومت و غیرمقاومت دارد،گفت:مادران شهید و خانواده شهدا در میراثی که آن ها از خود باقی گذاشته اند، سهیم هستند؛زیرا انسان ها در خانواده شکل می گیرند و مادران شهدا نقش بزرگی در تربیت این افراد داشته اند،بنابراین اگر در محیط خانواده روحیه جهادی و مجاهدت وجود نداشته باشد،این صحنه شکل نمی گیرد.

خانواده شهدا سنگ بنای حرکت جاودانه در تاریخ را بنیان گذاشتند

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه از برگزاری چنین محفلی درشب شهادت حضرت ام البنین (ع) تشکر می کنم، افزود: خانواده شهدا سنگ بنای حرکت جاودانه در تاریخ را بنیان گذاشتند و امیدواریم خداوند برکات این محفل را بر شهدا و خانواده آن ها نازل کند.

رئیس بنیاد شهید:کنگره شکوه ایثار با شب شهادت مادر فداکار عاشورا درکربلا مقارن شده است

دراین مراسم؛رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه در 22 اسفند 58 به فرمان امام (ره) "بنیاد شهیدو امور ایثارگران" تشکیل شد، گفت: 3 کار و دو برنامه از آن مقطع بر عهده "بنیاد شهید و امور ایثارگران" گذاشته شده که رسیدگی به معیشت خانواده شهدا و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از این وظایف بود.

شهیدی با بیان اینکه در طول 3 سال گذشته گام های مثبتی در انجام وظایف بنیاد شهید برداشته شده است، افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری تصمیم به برگزاری کنگره شهدا با حضور جمعی از خانواده های شهیدان کشورهای اسلامی گرفت که خوشبختانه این مراسم چندی پیش با حضور رئیس جمهور در مشهد برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مراسم با شب شهادت مادر فداکار عاشورا در کربلا حضرت ام البنین (س) مقارن شده است، تصریح کرد: در این برنامه از مادران شهدا، همسران و فرزندان آن ها دعوت به عمل آمده است ضمن اینکه امیدواریم برگزاری چنین محفل هایی بتواند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کند.

تنظیم کننده: فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 740361

وب گردی

وب گردی