بررسی ایرادات شورای نگهبان به لوایح برنامه ششم و بودجه ۹۶ در فراکسیون نمایندگان ولایی

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی نشست امروز فراکسیون را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز سیدحسین نقوی حسینی در گفت و گو با خانه ملت،اظهار داشت: امروز صبح دو فراکسیون مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی با ریاست دکتر لاریجانی جلسه ای برای بررسی سه موضوع داشتند.

نماینده مردم ورامین در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: ابتدا پیرامون ایرادات شواری نگهبان به لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور بحث و بررسی شد، مجلس در برخی مواد به مصوبه خود اصرار داشت و نهایتا به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

وی گفت: لاریجانی گزارشی از جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه کردند و نمایندگان در جریان نظرات مجمع در خصوص مواد لایحه برنامه ششم توسعه قرار گرفتند و مشخص شد که مجمع در کدام موارد با نظر مجلس موافقت کرد و در کدام موارد رای به نظر شواری نگهبان داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همچنین ایرادات شواری نگهبان به لایحه بودجه سال 96 مورد بررسی قرار گرفت، این موارد باید در صحن علنی مجلس مطرح شود و نمایندگان تصمیم بگیرند که بر نظر خود پافشاری می کنند یا برای تامین نظر شواری نگهبان اصلاحاتی خواهند داشت.

نقوی حسینی با اشاره به تشکیل کمیسیون ویژه اجرای سیاست های اصل 44 قانون اساسی، عنوان کرد: انتخاب اعضای این کمیسیون نیز در دستور کار جلسه فراکسیون مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی قرار گرفت، داوطلبان اعلام آمادگی کردند، در این زمینه رای گیری درون فراکسیونی صورت گرفت که امروز در صحن علنی اعضای کمیسیون ویژه اصل 44 نهایی خواهد شد.

تایید: سرلک

کد خبر: 740382

وب گردی

وب گردی