اعلام جزئیات طرح ملی امداد و نجات نوروزی

رئیس سازمان امداد و نجات جزئیات طرح ملی امداد و نجات نوروزی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی سلیمی در نشستی خبری با اشاره به تشکیل ستاد طرح ملی امداد و نجات نوروزی 96 از ابتدای دی ماه امسال گفت: به این منظور دستورالعمل طرح تدوین و از طریق ستاد مرکزی نیز ابلاغ شد و در این راستا نیز برای بیش از 10 هزار نیروی عملیاتی کشور دوره‌های بازآموزی و بازتوانی برگزار شد.

وی ادامه داد: جهت اجرای مطلوب طرح ملی امداد و نجات نوروزی چکاپ کاملی از بحث‌های فنی خودروهای امدادی، آمبولانس‌ها و ست‌های نجات داشته‌ایم. همچنین پیش بینی استقرار پزشک در پایگاه‌های بین شهری و مراکز EOC استان‌ها را داشته‌ایم. هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های همکار مانند پلیس، اورژانس، کمیسیون ایمنی راه‌ها و ... نیز صورت گرفته است.

وی تعداد کل پایگاه‌ها و پست‌های امداد و نجات در طرح ملی امداد و نجات نوروزی را 1335 مرکز خواند و گفت: از این تعداد، 533 پایگاه ثابت هستند، 778 پست موقت، سیار و شعب داریم و 24 پست امداد هوایی نیز فعال خواهند بود.

وی تاکید کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی امسال 5442 نفر در روز، نیروی انسانی به کار گرفته می‌شود و 3353 خودرو و لوجستیک نیز فعال خواهند بود.

رئیس سازمان امداد و نجات در پایان گفت: در مجموع در طرح ملی امداد و نجات نوروزی سال 96 نسبت به سال 95 حدود پنج درصد رشد در منابع و امکانات داشته‌ایم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 740465

وب گردی

وب گردی