ارائه گروه خونی O در اورژانس‌های بیمارستانی زنجان و چند پایگاه اورژانس هوایی

مدیرعامل سازمان انتقال خون از امضای تفاهم نامه‌ای با اورژانس برای مدیریت گروه خونی O در اورژانس‌های بیمارستانی استان زنجان و چند پایگاه اورژانس هوایی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اکبر پورفتح الله در مراسم افتتاح همزمان پنج پایگاه اورژانس هوایی که با حضور وزیر بهداشت انجام شد با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ای میان اورژانس کشور و سازمان انتقال خون که در خلال این مراسم انجام شد گفت: اهمیت امضای این تفاهم نامه بسیار زیاد است. باید توجه کرد که تا کنون بیش از هشت کشور دنیا بانک‌های خونشان را با اورژانس پیش بیمارستانی ادغام کرده‌اند و خوشحالم که امروز ما هم با کمک اورژانس مدیریت گروه‌های خونی O را به صورت پایلوت در اورژانس‌های استان زنجان و چند پایگاه اورژانس هوایی اجرا می‌کنیم.

وی افزود: باید توجه کرد که از طریق این کار می‌توانیم جریان خون را در مصدومان تداوم بخشیم چرا که گروه خونی O برای همه گروه‌های خونی سازگار است.

وی با اشاره به نزدیکی چهارشنبه سوری گفت: در چهارشنبه آخر سال سازمان انتقال خون با شعار "سرخی تو از من" پذیرای مردم خواهد بود و امیدواریم با همراهی پویش «نه به ترقه» امسال شاهد مشکلات کمتری در این روز باشیم.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 740545

وب گردی

وب گردی