کاشت 350  نهال به یاد 350 شهید دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تفت

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با همکاری اداره کل منابع طبیعی استان یزد و اداره منابع طبیعی شهرستان با حضور و مشارکت مسئولین ، کارکنان ادارات شهرستان ،دانشجویان و کارمندان دانشگاه در محل سایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت برگزار گردید .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا جواهری تفتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت با ذکر احادیث و سخنان بزرگان به پاسداشت و حرمت منابع طبیعی به عنوان موهبت الهی اشاره کرده و همگان را به ایجاد و توسعه فضای سبز دعوت کرد .

وی ادامه داد: روز درختکاری یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی است، این روز را بسیار مهم تلقی نمود و گفت: این واحد دانشگاهی جهت بزرگداشت روز شهدا و همچنین تاکید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی به توسعه فضای سبز، اقدام به کاشت 350 نهال به یاد 350 شهید دانشگاه آزاد اسلامی نمود.

جواهری با بیان جدی بودن مشکل آب در استان یزد اظهار داشت: با این حال نمی توان از اقدام به امر مهم همچون درختکاری امتناع نمود.بعلاوه بیشتر آب فضای سبز این واحد از قنات و آب های غیر شربی تامین می گردد و ما از بدو تاسیس این دانشگاه درختکاری و فضای سبز را در برنامه کاری خود قرارداده و هر سال مراسم روز درختکاری را باشکوه هرچه بیشتربا کاشت درختان زیادی برگزار می نماییم و تا کنون چندین هکتار فضای سبز ایجاد گردیده است .

مهندس میرعلایی معاون اداره کل منابع طبیعی استان یزد با اشاره به این موضوع که درختکاری یک صدقه جاریه است به بیان اثرات اقتصادی ، اجتماعی طبیعت و منابع طبیعی پرداخته و از تلاش بی شائبه کارکنان اداره منابع طبیعی و همچنین از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تفت تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه این مراسم تعداد زیادی نهال به دست حاضرین در سایت دانشگاه غرس شد.

200/202

خبرنگار : ناهید سمیعی/ منتشر کننده: پارسا فرخوی

کد خبر: 740615

وب گردی

وب گردی