دو آلبوم  «گاهی درخشش آفتاب« و «ازما» رونمایی شدند

‌دو آلبوم ( گاهی درخشش آفتاب) و ( ازما)، آخرین و تازه ترین تولیدات شرکت پیانو هفت به مدیریت بصیر فقیه نصیری در روز جمعه بیستم اسفندماه در شهرکتاب ابن سینا و فروشگاه فرهنگ با حضور هنرمندان موسیقی رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، صبح روز جمعه بیستم اسفندماه شهرکتاب ابن سینا شاهد رونمایی آلبوم (ازما)، تازه ترین اثر حمیدرضا دیبازر بود. آنچه در (ازما) میشنویم را میتوان گزارشی دانست از نتیجه تازه ترین تلاشهای یکی از پشگامان موج موسیقی تلفیقی ایران یعنی حمیدرضا دیبازر.
این موسیقیدان که همواره تلاش داشته تا ضمن پایبندی به مبانی موسیقی آکادمیک ، ترجمان موسیقیایی ذهن زیبایی پرداز خود را بصورت بدیع و کاملا شخصی بدون تعصب در انتخاب شیوه و سبک هنری با مخاطب درمیان بگذارد، این بار در آلبوم (ازما) ،نگاهی کاملا جدی به (کلام فارسی) را دستاویز خود کرده است.
(ازما ) در حقیقت همان صدای امروز ذهن زیبایی شناسانه دیبازر همیشگی است که همواره تلاش کرده از بوطیقای موسیقی خود بمثابه دلنگاره های شنیدنی ذهن شاعر مسلک خود بهره جوید.
حضور ( دولتمند خلف) در این آلبوم را میتوان در راستای تلاشهای طولانی مدت دیبازر دانست که همیشه معتقد بوده موسیقی به هر شکل موسیقی است و بی کلام و با کلام ندارد.
دیبازر در مراسم رونمایی آلبوم خود خطاب به هنرمندان و مخاطبان گفت: موسیقی زبان مشترک امپراطوری همه ملتهاست و نمیتوان برای آن حد و مرز متصور شد. اما به هر صورت نباید از توجه به اصالت و ریشه های آن چشم پوشید.
دیبازر در باره همکاری خود با ( دولتمند خلف) می گوید: در ساخت (ازما) تلاش داشتم ضمن نگاه و ‌مرور مجددی به آنچه که تاکنون هویت منحصر بفرد موسیقی من بوده از کلام به صورت بدیعی استفاده کنم. و حضور (دولتمند خلف) را هم باید در ادامه همین نگاه و ذهنیت دید.

همچنین جلسه نشست خبری آلبوم «گاهی درخشش آفتاب»، همزمان با برگزاری جلسه نقد و‌ بررسی با حضور اعضای گروه ساکن روان و تیم اجرایی این گروه، یعنی فرید حامدی مدیر هنری، علیرضا ایرانی نژاد مدیر روابط عمومی و حامی حقیقی صدابردار، جمعه بیستم اسفند از ساعت ۱۵/۳۰ تا ۱۷/۳۰ در فروشگاه فرهنگ برگزار شد.

"احسان بیرقدار" خواننده و آهنگساز این آلبوم این اثر را از نظر نگاه ویژه به ریتم گامی نسبتا متفاوت در مسیر تجربیات ( ساکن روان) برشمرد و‌ پیش بینی کرد به همین واسطه ارتباط آن با مخاطب بیشتر از آلبوم قبلی باشد. "بصیر فقیه نصیری" آهنگساز و نوازنده پیانو در این نشست عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که ساکن روان بتواند روزبروز در برقراری ارتباط با مخاطبانش از انرژی بالا و تنوع ساختاری برخوردار باشدارائه دهیم.
کارن همایونفر "که در یکی از قطعات این آلبوم حضور داشته است از میهمان این مراسم بود.

کارن این آلبوم را اثری شعر محور با نگاهی تازه به ادبیات و همچنین نوعی شعر خوانی مدرن برشمرد. "فرید حامدی " در این مراسم گفت : گاهی درخشش آفتاب را مانند ( ازما) دوست دارم چون به شدت صادقانه و شخصی است .
حامی حقیقی صدابردار که در دو آلبوم (ازما) و گاهی درخشش آفتاب با دیبازر و اعضای ساکن روان با این تیم همکاری داشته در ادامه این مراسم گفت: به عنوان یک دانش آموخته موسیقی تجربیات ارزشمندی را کسب کردم. من همواره خود را عضوی از اعضای این تیم دانسته ام و این آثار را به نوعی اثر خود میدانم.
فرهاد هراتی سرپرست گروه کر نامیرا که در این مراسم حضور داشت گفت: ساکن روان را اثری میدانم که صدای انسانی ( آواز) در آنرا باید بمثابه صدای دل انگیز ساز شنید.
حمید دیبازر هم ادامه این مراسم ضمن اشاره به این نکته نباید هر صدایی را موسیقی دانست گفت: ارزش ساکن روان زمانی برای ما صد چندان میشود که باور کنیم در جامعه ای هستیم که مخاطبان ما نیاز دارند بیش از هر زمان دیگری موسیقی ارزشمند بشنوند تا هر اثر سخیفی را بعنوان موسیقی نپذیرند.
در پایان این مراسم علیرضا ایرانی نژاد گفت: ساکن روان را اثری ارزشمند میدانم زیرا اثری است که بدور از توجه حداکثری به بازار و موسیقی سعی در رسیدن به موسیقی ناب خود از مسیر تجربه دارد. ای کاش مخاطب بداند در چنین بازار ناسالم مملو از آثار مخاطب محور و سبک میتواند با خریدن نسخه اصلی آثار موسیقی نقش ماندگاری از خود در تولید آثار ارزشمند بیادگار بگذارد حتی بزرگترین حامی موسیقی باشد.

محمدرضا فروتن، کارن همایونفر، علی جعفری پویان ، ایمان جعفری پویان و فرهاد هرآتی میهمانان ویژه این مراسم بودند

کد خبر: 740650

وب گردی

وب گردی