باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت های خود در خصوص مقولات پیچیده علمی مطرح شده در قرآن را آغاز کند

جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان صبح امروز با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده در این جلسه با تاکید بر لزوم حمایت باشگاه پژوهشگران جوان از استعداد های برتر و نخبگان سراسر کشور، گفت : باشگاه باید تمهیداتی بیاندیشد تا با شناسایی نخبگان کشور آنها را تحت پوشش خود قرار داده و از آنها حمایت کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه علم امروز بشر حداقل یکصد سال از قرآن و درآمدهای قرآن در حوزه علمی عقب تر است، گفت: یکی از پیچیده ترین تکنولوژی ها که در قرآن به آن اشاره شده و هنوز توسط بشر عملی نشده است انتقال جرم است. در قرآن صحبت از انتقال تخت ملکه صبا در کسری از ثانیه یعنی انتقال جرم است. این بحث توسط بشر تنها در حد انتقال پیام انجام شده و امروز انسان می تواند در کسری از ثانیه یک پیام را در فاصله 20هزار کیلومتری منتقل کند اما تکنولوژی انتقال جرم با سرعت نور هنوز عملی نشده است.

دکتر میرزاده با بیان اینکه تمام هستی همواره در حال تسبیح خداوند هستند، گفت: هستی و آفرینش و تمام ذرات هستی در حال نوسان در یک فضای سه بعدی و شناور است که در حقیقت تسبیح خداوند را می گویند.

وی افزود: از آنجا که ما یک محیط علمی و آکادمیک و دانشگاهی هستیم، باید علاوه بر مباحث علمی و فنی رایج در دانشگاه برخورد دانشگاه با قرآن در کنار قرائت قرآن، یک برخورد علمی نیز باشد. لذا باید باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با همکاری معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، کانون های قرآن و عترت و با مشارکت علمای حوزه و علمای دانشگاه جلسات علمی مشترک داشته باشند تا با انجام کارهای علمی در خصوص مقولات پیچیده علمی مطرح شده در قرآن بحث و نتیجه گیری کنند.

دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات باشگاه، گفت: در حال حاضر تعداد کل اعضای باشگاه 1 هزار و 311 نفر است است و تمام اقدامات لازم برای حمایت از این افراد صورت می گیرد.

لازم به ذکر است در این شورا 17 پرونده دانشجویان استعداد درخشان برای راهیابی بدون کنکور به مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد، با 14 پرونده موافقت شد، 2 پرونده مورد مخالفت قرار گرفت و 1 پرونده برای بررسی بیشتر به کمیسیون موارد خاص ارجاع داده شد.

کد خبر: 740666

وب گردی

وب گردی