کتاب "مرز پر گهر" رونمایی شد

کتاب «مرز پرگهر» که به کوشش هومن ظریف تالیف شده و حاوی سناریوی تحقق نایافته‌اش برای مستندی به همین نام است، ساعت ۱۸ عصر دیروز در گالری «آ» رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، این برنامه با حضور علی شیرازی، هما گل گلاب (دختر استاد)، میلاد کیایی (آهنگساز و نوازنده‌ سنتور)، علیرضا پورامید (پژوهشگر، شاعر و منتقد موسیقی) و آرتیکاس معتمد وزیری (برادرزاده‌ مرحوم یحیی معتمد وزیری مشهور به نوذر) برگزار شد.

در ابتدای مراسم هما گل گلاب دختر حسین گل گلاب گفت: پدرم یک ایرانی، ایران دوست بود و حسش را با اشعارش ابراز می کرد و فکر می کنم کسانی که این اشعار را خوانده اند حس خاصی به وطن خود دارند و حسین گل گلاب افتخاری برای من که دخترش هستم محسوب می شود.
وی در ادامه از هومن ظریف برای برگزاری این گردهمایی تشکر کرد و از حاضرین برای شرکت در این مراسم تشکر کرد و آرزو کرد که نام و یاد ایران همیشه پایدار باشد.
علی شیرازی مجری برنامه در توضیح کتاب گفت: هومن ظریف کتاب مرز پرگهر را در مورد سرود ای ایران نگاشته است و در رابطه با نگارش این کتاب با خانواده زنده یاد گل گلاب همکاری داشته و این کتاب با بیش از 80 تصویر از استاد برای اولین بار به چاپ رسیده و 99 درصد این عکس ها را هما گل گلاب در اختیار هومن ظریف قرار داده و سبب شده این کتاب به گنجینه مصور ایران افزوده شود.
در ادامه مراسم رونمایی کتاب میلاد کیائی گفت: در طول تاریخ کسانی که فرهنگ ساز و فرهنگ پرور بوده اند؛ بسیارند اما هومن ظریف با هنرش زندگی کرده و زندگی اش را در راه نگارش این کتاب گذاشته و از حق زندگی خود دور شده تا بتواند کارهای فرهنگی کند.
وی در ادامه با سپاس از خانواده محترم دختر گل گلاب تشکر کرد و نام وی را در تاریخ جاودانه دانست و از هومن ظریف تشکر کرد.
این مراسم با نوای سنتور یحیی علوی نوازنده و آهنگساز و صدای علی شیرازی تصنیفی را در دستگاه دشتی برای حضار اجرا کردند.
از نکات جالب توجه پخش صدای محمود دولت آبادی در این مراسم بود.

محمود دولت آبادی در این مراسم حضور نیافت و صدای ضبط شده وی را در این مراسم برای حضار پخش کردند .
وی در این پیام صوتی از تلاش دست اندرکاران تهیه کتاب تشکر کرد و گفت: به شما جوانان که در فکر پیدا کردن گذشته خود هستید خسته نباشید می گویم و امیدوارم امثال شما بتوانند این امر را پیگیری کنتد و افرادی که خدمتی در این سرزمین انجام داده اند را به جوانان معرفی کنند.
مراسم رونمایی کتاب ای مرز پر گهر در ادامه با حضور اساتید حاضر در مراسم و دختر استاد گل گلاب با بریدن کیکی با تصویر استاد و امضای کتاب به دست دختر استاد و خرید کتاب توسط حضار پایان گرفت.

لازم به ذکر است؛ در این برنامه علی شیرازی، خواننده و پژوهشگر موسیقی ایرانی، تصنیف‌های «ای ایران» و «بسته‌ دام»، از آثار استادان روح الله خالقی و علینقی وزیری را با همراهی سنتور یحیی علوی اجرا کرد. علی شیرازی پیش از این در دو فیلم «یمینی شریف، نغمه سرای کودکان» و«فرخی یزدی» با اجرای آوازهایی، با هومن ظریف همکاری کرده بود.

خبرنگار: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 740674

وب گردی

وب گردی