گردشگران به جای لطمه زدن به طبیعت عظمت خداوند را درک کنند

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست ایلام از گردشگرانی که به دامان طبیعت می روند خواست، تعطیلات نوروز امسال به جای لطمه زدن به طبیعت زیبا با تماشای آن به عظمت خالق یکتا پی ببرند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، اکبر محمدزاده گفت: گردشگران به جای روشن کردن آتش در پای درختان، تبر و تفنگ بر دوش گرفتن و به جان انفال بی دفاع افتادن زیبایی های طبیعت را با نگاه دوربین و قدرت قلم به تصویر بکشند.

وی افزود: سلاح های شکاری در دست مردم یکی از مخاطرات مهم برای سلامت حیات وحش استان است که انتظار داریم مردم امسال سلاح های شکاری خود را در خانه هایشان نگهدارند.

محمدزاده یادآور شد: گردشگران باید از محیط زیست و طبیعت همچون منازل و محل زندگی خود نگهداری و مراقبت کنند تا این گنجیه گرانبها دست خوش نابودی و تخریب قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه البته بینش و تعصب مردم نسبت به طبیعت و محیط زیست در مقایسه با گذشته افزایش یافته اما با این وجود تلفن 1540 آماده دریافت گزارش های مردمی در مورد تخلف های زیست محیطی، پیشنهاد، انتقاد است.

در استان ایلام با گستره 2 میلیون هکتاری، 600 هزار هکتار جنگل و بیش از 400 هزار هکتار مرتع و بیابان وجود دارد و تاکنون 197 گونه پرنده، 38 نوع پستاندار و 46 گونه خزنده در مناطق مختلف این استان شناسایی شده است.

بطور قطع استان ایلام به خاطر تنوع آب و هوایی و جغرافیایی ماوا و زیستگاه گونه های بیشتری از وحوش است که تا کنون شناسایی شده اند.

بیش از هفت درصد مساحت کل استان را عرصه های طبیعی تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست تشکیل داده است که از این مقدار 141 هزار و 800 هکتار را مناطق حفاظت شده، یک هزار و 475 هکتار آثار طبیعی ملی و 368 هزار و 200 هکتار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع تشکیل داده است.

شهروندان و علاقمندان به حفظ سرمایه های طبیعی استان می توانند مشکلات، موارد تخلف، شکار و موضوع های محیط زیستی را برای پیگیری با شماره های تلفن 33332286 و 33331804 و سامانه 1540 در میان گذارند.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 740706

وب گردی

وب گردی