شب انور خامه ای برگزار می شود

مجله بخارا با همکاری انتشارات گاندی. انتشارات کتابسرا، مجله نقد و بررسی کتاب تهران و مجله بخارا، چهارشنبه 25 اسفندماه مراسمی برای تجلیل از خدمات انور خامه ای در طول چندین دهه فعالیت در کانون زبان فارسی برگزار می کند. 

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم شخصیتهایی همچون هرمز همایون پور، محمد علی شهرستانی، صادق سمیعی، ملیحه خامه ای و علی دهباشی سخنرانی خواهند کرد و همچنین پیام های ابراهیم گلستان، امیر پیشداد و محمد علی همایون کاتوزیان خوانده می شود.

انور خامه ای استاد سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران دارای و جوه علمی وادبی و اجتماعی گوناگون است . در طی سالهای فعالیتش کتابهای "چهار چهره درباره نیمایوشیج ، صادق هدایت، عبدالحسین نوشین و ذبیح بهروز" و " اقتصاد بدون نفت" و " خاطرات سیاسی" و........را نوشته و مقالاتی درباره صادق چوبک، بزرگ علوی، سیمین دانشور، فریدون توللی ، جلال ال احمد نوشته و همچنین یادداشتهای سفر به کشورکنگو که بعد ها کتاب شد را به رشته تحریر در آورده است.

دکتر خامه ای متولد بیست ونهم اسفند1295 است و تا چند روز دیگر وارد صد سالگی می شود. او مدتها در دانشگاه های کانادا، سویس و المان و فرانسه تدریس کرده است و حاصل این تجربیات را به همراه زندگی سیاسی پر فراز و نشیب خود را نوشته و منتشر کرده است.

مراسم شب دکتر انور خامه ای در ساعت پنج بعد از ظهر چهارشنبه بیست و پنجم اسفند در کانون زبان فارسی واقع در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12 برگزار می شود.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 740722

وب گردی

وب گردی