وقوع سرقت شاهرود ۱۴درصد کاهش یافت/ کاهش۴۷درصدی تلفات رانندگی

فرمانده انتظامی شاهرود با بیان اینکه طی سالجاری با کاهش ۱۴درصدی انواع سرقت در شهرستان مواجه هستیم، گفت: کشفیات انواع سرقت نسبت به سال گذشته هشت درصد افزایش داشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سرهنگ سید مجتبی اشرفی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی ستاد فرماندهی ناجای شاهرود ضمن بیان اینکه این شهرستان از نظر شاخص امنیت در وضعیت مطلوبی قرار دارد، ابراز داشت: میانگین کشف انواع سرقت در استان سمنان شش درصد است که شاهرود نسبت به استان ۹ درصد افزایش کشفیات را دارد لذا این ارقام نشان می دهد که عملکرد خوب ناجا شهرستان شاهرود در حوزه کشف سرقت ها، باعث اثرگذاری مطلوب در مجموعه کشفیات استان شده است.

وی افزود: در شهرستان شاهرود طی سال جاری وقوع جرائم خشن مانند چاقو کشی ۳۸ درصد، نزاع دسته جمعی ۳۷ درصد و نزاع فردی ۵۷ درصد نسبت به نسبت سال قبل کاهش داشته که نشان می دهد مردم و نهادهای امنیتی توانسته اند وظایف خود را به درستی ایفا کنند.

فرمانده ناجای شاهرود درپاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره میزان تصادفات رانندگی نیز گفت: سمنان از جمله استان های حائز کاهش آمار تصادفات در سطح کشور محسوب می شود که در این بین شاهرود از ابتدای سال تا کنون با استناد به آمار پزشک قانونی ۸۰ درصد کاهش تصادفات نسبت به سال گذشته را شاهد بوده و این در حالی است که در سال گذشته ۱۸ تصادف منجر به فوت در این شهرستان رخ داد که در سال جاری این میزان به ۹ فقره کاهش یافته است.

اشرفی با بیان اینکه کاهش ۴۷ درصدی متوفیان تصادفات رانندگی در شاهرود طی سال جاری رقم خورده است، گفت: طی سال گذشته ۱۹ نفر در تصادفات شهری شاهرود فوت کردند که این میزان در سالجاری به ۱۰ نفر کاهش یافته و این امر کاهش ۴۷ درصدی متوفیان را نشان می دهد همچنین از سوی دیگر تصادفات جرحی در سالجاری شش درصد و تعداد مجروحان آنها ۱۰ درصد کاهش را نسبت به سال ۹۴ داشته اند که در مجموع می توان گفت تصادفات شاهرود نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد کاهش خسارات داشته است.

وی در ادامه تصریح کرد: بیشترین عامل تصادفات عدم رعایت حق تقدم با وقوع ۴۱۲ فقره و عدم توجه کافی به جلو با وقوع ۲۷۶ فقره هستند و بیشترین ساعات اوج تصادفات ۱۲ الی ۱۴ و ۱۴ الی شش صبح رخ می دهد.

فرمانده نیروی انتظامی شاهرود گفت: آمار تصادفات و پراکندکی آنها نشان می دهد که امروز زیرساخت های شهری نیاز به اصلاح دارد که امیدواریم با همکاری رسانه ها و دستگاه های مرتبط بتوانیم در فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا کنیم.

اشرفی همچنین در پاسخ به سوالی دیگر درباره رضایتمندی مردم از پلیس در شاهرود، توضیح داد: کاهش ۵۱درصدی شکایات مردم از پلیس، افزایش شش درصدی تقدیرها در کنار کاهش ۱۷درصدی پیشنهادات سازنده در تماس با شماره ۱۹۷ از جمله مواردی است که طی سالجاری در مجموعه ناجای شاهرود ثبت شده است.

وی افزود: به طور میانگین در سالجاری روزانه ۱۹۹تماس با سامانه ۱۱۰ صورت می پذیرد که در مجموع طی سالجاری ۶۶هزار و ۹۳۲مورد با مرکز فوریت های پلیس ارتباط برقرار شده و در این بین ۶۶درصد تماس های مردم تبدیل به عملیات پلیسی می شود.

فرمانده ناجای شاهرود در ادامه و ضمن بیان اینکه مددکاری اجتماعی از جمله رویکردهای اخیر ناجا به شمار می رود، ابراز داشت: در سال جاری ۷۵درصد پرونده هایی که توسط این واحدها صورت می گیرد به مصالحه ختم شده است.

اشرفی بیان داشت: باید شعار نظارت همگانی را در مجموعه ناجا بیشتر رعایت کنیم چرا که هر چه مردم پلیس را زیباتر ببینند اعتماد عمومی بیشتر خواهد شد که در نهایت مشارکت حداکثری با ایجاد امنیت پایدار در سطح شهرستان میسر می شود که در این زمینه اجرای طرح مشاوره خانواده در زمره طرح های ناجا در حوزه اجتماعی و پیشگیری است.

دریافت کننده:زهرا پورعادل/انتشاردهنده:زهره حاجیان

700/703

کد خبر: 740760

وب گردی

وب گردی