توسعه همکاری های نظامی دریایی ایران و روسیه بررسی شد

در جریان سفر ناوگروه دوستی نیروی دریایی ایران به بندر مخاچ قلعه جمهوری داغستان فدراسیون روسیه در سواحل خزر، ناخدا یکم عرشه و ستاد محسن شیدایی فرمانده ناو گروه جمهوری اسلامی توسعه همکاری های نظامی دریایی را خواستار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ناخدا یکم شیدایی در دیدار با فرماندهی ناوگان دریای خزر روسیه هدف از سفر ناوگروه ایرانی را تقویت همکاری های خوب و سازنده با این کشور به ویژه در دریا عنوان کرد.
رسانه های روسی از جمله خبرگزاری روسیا سگودنیا در باره این دیدار در مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان نوشتند که در این دیدار مقام های دریایی ایرانی و روس در خصوص توسعه همکاری های دوجانبه گفت وگو و تبادل نظر کردند.
دریادار سرگئی پینچوک نیز در این دیدار بر لزوم ترویج دوستی و صلح بین کشورهای ساحلی دریای خزر تاکید کرد.
ناوشکن دماوند و ناو موشک انداز درفش در چهارمین ناوگروه صلح و دوستی ایران در بندر مخاچ قلعه پایتخت جمهوری داغستان در منطقه قفقاز روسیه واقع در ساحل شمال غربی دریای خزر لنگر انداختند.
این برنامه چهارمین سفر ناوگروه ایران به کشورهای حاشیه خزر است و تیرماه سال 92 و مهرماه 94 نیز ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به روسیه سفرکرده بود و شهریور امسال هم یک ناوگروه با هدف تحکیم روابط، به سواحل جمهوری آذربایجان اعزام شده بود.
همچنین ناوگروه نیروی دریایی روسیه تاکنون چهار بار طی سال های 86، 93، 94 و شهریورماه امسال با هدف تحکیم روابط دوستانه، گسترش تعامل دریایی بین دو کشور و همچنین توسعه صلح و دوستی در دریای خزر به بندر انزلی سفر کرده است.

302/300

کد خبر: 740774

وب گردی

وب گردی