هلند به شهروندانش درباره سفر به ترکیه هشدار داد

وزارت خارجه هلند در بحبوحه تشدید تنش های دیپلماتیک با آنکارا، به شهروندان این کشور درباره سفر به ترکیه هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز از خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه هلند امروز دوشنبه با صدور این پیام هشدارآمیز، از شهروندان هلندی خواست در بحبوحه اختلافات بین آمستردام و آنکارا مراقب باشند.
این وزارتخانه با اشاره به بروز تنش دیپلماتیک بین ترکیه و هلند از تاریخ 11 مارس 2017 (21 اسفند) به شهروندان هلندی درباره تجمع و حضور در اماکن شلوغ در سراسر ترکیه هشدار داده است.
به گزارش ایرنا، تنش در روابط دو کشور به دنبال ممانعت هلند از ورود هواپیمای حامل «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه و جلوگیری از سخنرانی وزیر خانواده و سیاست اجتماعی این کشور در اجتماع ترک تبارهای هلند بروز کرد.
هلند مدعیست لغو اجازه ورود هواپیمای حامل چاووش اوغلو به دلیل مسائل ایمنی پرواز بوده است. با این حال به دنبال چنین ممنوعیتی وزارت امور خارجه ترکیه کاردار سفارت هلند در آنکارا را فراخواند.
«مارک روته» نخست وزیر هلند دیروز در پی تنش دیپلماتیک بی سابقه در روابط کشورش با ترکیه گفت: تا آنجا که بتوانیم در زمینه تنش زدایی در روابط با آنکارا تلاش خواهیم کرد اما اگر ترک ها به دنبال ایجاد تنش باشند، ما نیز واکنش نشان خواهیم داد.
وزیر امور خارجه ترکیه روز یکشنبه هلند را مرکز فاشیسم توصیف کرد. وی پیشتر در واکنش به لغو اجازه فرود به هواپیمای حامل وی تهدید کرده بود که اگر هلند اجازه فرود به هواپیمای من را ندهد ما نیز به طور متقابل اقدامات و تحریم های اقتصادی و سیاسی سنگینی را علیه هلند انجام خواهیم داد.

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740785

وب گردی

وب گردی