رصد خانه واحد تفت پذیرای مهمانان نوروزی می شود

کمال خواجه پور، درباره برنامه های نوروزی که در واحد یزد انجام واهد شد، گفت: اسکان مهمانان نوروزی هر سال در واحد انجام می شود و سال گذشته حدود 6000 مهمان نوروزی داشتیم، حتی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تفت رصد خانه دارد که در این واحد هم پذیرای مهمانان نوروزی برای رصد ستارگان هستیم.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد یزد، درباره برنامه های نوروزی این واحد به ایسکانیوز، گفت: اردوهای راهیان نور را داریم که از طریق بسیج انجام می شود، ضمن اینکه مسابقات اینترنتی هم داریم که در طول نوروز با نام تدبر در قرآن برگزار می شود.

او ادامه داد: اسکان مهمانان نوروزی هر سال در واحد انجام می شود که سال گذشته حدود 6000 مهمان نوروزی داشتیم که با شرکت های مسافرتی و تورهای گردشگری در استان یزد هماهنگی هایی انجام می دهیم و اقداماتی مانند کویر نوردی، بیابان گردی و رصد ستارگان صورت می گیرد.

وی افزود: حتی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد تفت رصد خانه دارد که در این واحد هم پذیرای مهمانان نوروزی برای رصد ستارگان هستیم، تعدادی از این برنامه ها را هم شرکت ها و تورهای داخل استان انجام می دهند.
او درباره اردوهای تفریحی که در واحد یزد برگزار می شود، گفت: اردوهایی که دانشگاه برگزار می کند، درصدی از هزینه ها را دانشگاه پرداخت می کند و مقداری از هزینه را هم خود مهمانان متقبل می شوند، اما بیشتر هزینه های راهیان نور را خود دانشگاه می پردازد، درباره تورهای گردشگری که با کمک شرکت هایی که برای این کار در نظر گرفته شده اند، ما هماهنگی ها را انجام می دهیم اما شرکت ها بر اساس هزینه هایی که تعیین کرده اند مسافران نوروزی را به مکان های مشخص شده راهنمایی می کنند.

خواجه پور ادامه داد: اسکان مسافران نوروزی به بهترین شکل انجام می شود و هر سال از 27 اسفند ماه آغاز شده و تا 13 فروردین ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی واحد یزد درباره برنامه های فرهنگی که سال 96 در این واحد انجام خواهد شد، گفت: یک سری از برنامه های فرهنگی ما به شکل بخشنامه ای است که طبق برنامه های ارائه شده باید انجام شود، اما چند برنامه زیربنایی برای سال آینده داریم که یکی از آنها مرکز مشاوره داخل دانشگاه است که در صورت امکان به صورت کلینیک در بیرون از دانشگاه در مرکز سما آن را احداث می کنیم و مراحل اولیه آن طی شده است.
او ادامه داد: دیگر آن که می خواهیم یک استودیو راه اندازی کنیم که با استفاده از این استودیو کلیپ های فرهنگی تولید کنیم. البته رشته ای به نام تکنولوژی آموزش داریم که به این نوع استودیو نیاز دارد و این استودیو به عنوان یک کار ماندگار قرار است انجام شود که هم دانشگاه از این استودیو استفاده کند و هم دانشجویان رشته تکنولوژی آموزش از آن بهره برداری کنند.

وی افزود: مرکر پژوهش های قرآنی امام خمینی (ره) هم از برنامه هایی است که قرار است راه اندازی کنیم که این مرکز جا نمایی شده است و یکی از برنامه های مهمی است که پس از نوروز در پی انجام آن هستیم.
خبرنگار: رضایی/ تایید کننده: سلیمی
501

کد خبر: 740808

وب گردی

وب گردی