جمهوری‌خواهان تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر انتخابات 2016  آمریکا را پذیرفتند

نماینده جمهوری‌خواهان در کمیته پیگیری شبهات انتخابات 2016 بالاخره تلاش مسکو برای تاثیر بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پذیرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پولتیکو، آدام بنت چیف، عضو مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است تاثیرگذاری روسیه بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تبدیل به یکی از مهمترین معضلات زمان حال آمریکاست. او با خشم درباره یکی از همتایان خود در کنگره آمریکا گفت: دوین نونز حتی حاضر نیست بپذیرد که روسیه دستکم برای پیروزی ترامپ تلاش کرده!

ادام چیف و دوین نونز که مسئولیت پیگیری پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را بررسی می‌کنند دچار اختلافات نظراتی جدی هستند. این دو قانونگذار دموکرات و جمهوری‌خواه که نمایندگان حزب خود محسوب می‌شوند مسئولیت یکی از حساس‌ترین پرونده‌های تاریخ آمریکا را برعهده دارند.

این دو قانونگذار که وظیفه خطیر را بر عهده دارند، عملا دارای دو نظر و دو نگاه متناقض با دیگری هستند. اما مسئله اینجاست که نسبت به توانایی این دو در حل چنین پرونده‌ای تردیدهای وجود دارد.

چیف تمایل دارد نتیجه گروه تحقیق را انکار کند و در مقابل جمهوری‌خواهانی که قصد دفاع از ترامپ را دارند بایستد و گزارش خود مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات را به اطلاع عموم برساند و مانع از انجام دوباره این دست اقدامات شود.

اما نونز که از نمایندگان نزدیک به دونالد ترامپ محسوب می‌شود و نقش نمایندگی او در کمیته انتقال قدرت به رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه را بر عهده داشته است، ادعاهای نماینده دموکرات را به کلی رد می‌کند و آن را ظاهرسازی اعلام می‌کند.

آدام چیف یادآوری کرد: زمانی که ما وظیفه انجام تحقیقات درباره موضوعی را به عهده می‌گیریم، حق نداریم براساس تمایلات شخصی خود نتیجه‌گیری کنیم.

مسلم اعلام هر نتیجه‌ای بدون یک توافق قبلی میان سران هر دو حزب، وضعیت داخلی آمریکا را با مخاطراتی جدی مواجه خواهد کرد. لذا تا امروز پیشبینی ها حاکی از برخورد شدید میان هر دو حزب است.

دوین نونز که خود را مخالف چیزی تحت عنوان "اسلام رادیکال" معرفی می‌کند، جز مراجعه کنندگان دائم به جاستین آماش محسوب می‌شود. آماشی که در کنگره آمریکا مشهور به "بهترین دوست القاعده" است. او جز افرادی محسوب می‌شود که در سال 1990 به افشای اطلاعات محرمانه برای شوروی متهم شده بود.

اما نونز به خبرنگاران وعده داد: ما کاری می‌کنیم که تحقیقاتمان به نتیجه برسد. این کمیته به اندازه هر دو حزب عمر کرده است و سابقه‌ طولانی دارد. پس نگران نباشید.

او که در ماه گذشته حاضر شده بود با خبرنگاران درباره رابطه کمپین ترامپ و روسیه گفت و گو کند، پس از انجام تماس‌هایی از سوی کاخ سفید مجبور به لغو گفت و گوی خود با خبرنگاران شد.

اما نونز بالاخره تا حدی مواضع خود تعدیل کرد. او بالاخره حاضر شد علیرغم فشارهای بسیار حرفی را بزند که چیف آن را حداقل خواسته خود از نونز اعلام کرده بود. نونز بالاخره اظهار کرد مسکو برای تاثیر بر نتیجه انتخابات تلاش کرده است. اما او در ادامه به خبرنگاران اعلام کرد که بعید می‌داند این موضوع تاثیری بر نتیجه انتخابات داشته باشد. اما قول داده تحقیقات را ادامه دهد.

اما جیم هیمز، دیگر عضو دموکرات این کمیته به خبرنگاران گفت: تفاوت بسیاری میان نظر ما و جمهوری‌خواهان وجود دارد.

او درباره صحبت‌های نونز گفت: او اظهاراتی داشت که باید به جزئیات آن نیز اشاره می‌شد. در صورت انجام اینکار می‌بینید میان کلیات صحبت‌های او و جزئیات مسائل تفاوت بسیاری وجود دارد.

ظاهرا این کمیته در حال حاضر تحت الشعاع مسائل حزبی قرار گرفته است. اما در مجموع تلاش روسیه برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات از سوی طرفین پذیرفته شده است.

مترجم: مجتبی اسماعیلی

کد خبر: 740831

وب گردی

وب گردی