ایجاد 955 شغل جدید و تثبیت و پایداری 3898 شغل

استاندار تهران گفت: ایجاد 955 شغل جدید در حوزه های صنعت و کشاورزی و تثبیت و پایداری 3898 شغل که در آستانه خطر بیکاری شاغلین قرار داشت از دستاوردهای ستاد در سال 95 است.

به گزارش ایسکانیوز، سید حسین هاشمی در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی در بخش های بانکی،بیمه و مالیات است گفت: میزان مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط درحوزه بانکها با 48 درصد فراوانی، مالیات با 23 درصد و بیمه 21 درصد است.

وی ادامه داد:برای احیا و رونق بخشی به واحدهای متوسط و کوچک استان تهران در بخش های کشاورزی و صنعت در مجموع یکهزار و 400 میلیارد تومان تسهیلات در سالجاری اعطا شد که 344 میلیارد تومان از طریق سامانه و مابقی نیز بصورت مستقیم در قالب برنامه اقتصاد مقاومتی پرداخت شد.

به گفته استاندار تهران، به دلیل اعطای این حجم از تسهیلات، این استان در زمره سه استان برتر کشور جای گرفت.

هاشمی افزود: این عملکرد نشان می دهد که 50 درصد از سهم استان تهران از نظر تعداد واحدهای تولیدی کوچک و متوسط محقق شده اما از نظر رقم پرداختی، 25 درصد پرداختی داشته ایم که لازم است مشکلات با بانک های عامل برای پرداخت حجم بیشتری از تسهیلات را در سال آینده، برطرف کنیم.

استاندار،ایجاد 955 شغل جدید در حوزه های صنعت و کشاورزی و نیز تثبیت و پایداری سه هزار و 898 شغل دیگر که در آستانه خطر بیکاری شاغلین قرار داشت را از دستاوردهای فعالیت یکساله ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان عنوان کرد.

هاشمی همچنین از ذخیره سازی هشت هزار تن میوه شامل پرتقال و سیب در سردخانه های استان خبر داد و گفت: مشکلی در تامین میوه شب عید مردم نداریم و درخواست من از شهروندان این است که میوه گران نخرند.

وی ادامه داد: میوه های ذخیره سازی شده توسط سازمان جهاد کشاورزی با یک سوم قیمت عرضه مغازه های آزاد عرضه می شود به همین خاطر بهتر است مردم میوه را از این مراکز که 170 بازار میوه و تره بار در تهران تعیین شده، تهیه کنند.

به گفته هاشمی، همچنین 2 هزار تن گوشت قرمز و 9 هزار تن گوشت مرغ برای ایام عید در تهران ذخیره سازی شده و از نظر تامین این اقلام پرمصرف نیز مشکلی وجود ندارد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران نیز در نشست امروز ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با فعالیت های این ستاد و تزریق تسهیلات با هدف رونق و احیای واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در استان تهران، 24 درصد در بخش اشتغال حوزه های صنعت و کشاورزی رشد ایجاد شده و 45 درصد نیز بر حجم و ظرفیت تولیدات این حوزه ها افزوده شد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، افشار فتح اللهی اظهار کرد:بخش صنعت به میزان 24درصد و بخش کشاورزی نیز 18و 49 درصد از تسهیلات طرح رونق تولید در استان تهران بهره مند شده اند.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 740856

وب گردی

وب گردی