ترویج فرهنگ شهادت بر عهده دانشگاهیان است

رئیس ، معاونین و پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب به مناسبت 22 اسفند روز بزرگداشت شهداء با حضور در گلزار شهداء شهرستان قبور این عزیزان را با گل و گلاب عطر افشانی نموده و با پدر و مادر شهید رنجبری دیدار کردند.

به گزارش ایسکانیوز، حمید باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید بزرگوار گفت: ما مدیون خون شهدا هستیم و باید قدردان رشادت ها و فداکاریهای این عزیزان باشیم و زندگی خود را الگو گرفته از این شهدا بدانیم.

باقری افزود: فرهنگ رشادت و شهادت در جامعه امروزی از برنامه های ضروری و الویت دار محسوب می شود و دانشگاهها در این خصوص پیشرو هستند و ترویج این فرهنگ به نسل جدید و امروزی که همان جوانان هستند بر عهده دانشگاهیان است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میناب بیان داشت: ما نباید دیدار با خانواده معظم شهدا و دلجویی از آنان را فراموش کنیم چرا که فراموشی این عزیزان فراموشی نظام و انقلاب محسوب می شود.

وی اظهار داشت: در فرهنگ قرآن شهدا زنده اند و نباید بگوئیم آنان مرده اند و فراتر از این حتی از فکر مرده تصور کردن آن نیز نهی شده ایم ، جائیکه می فرماید: (( ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله اموات بل احیاء )) بنابراین شهدا ناظر و آگاه به اعمال همه انسانها هستند و از شافعین روز جزا محسوب می شوند.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 740936

وب گردی

وب گردی