ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه رسالتی بزرگ است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیضا در مراسم بزرگداشت روز شهدا و هم اندیشی در جمع اعضای هیأت و کارکنان واحد بیضا گفت : ترویج فرهنگ شهادت و ایثارگری در جامعه رسالتی بزرگ است که دانشگاهیان در نهادینه کردن آن وظیفه سنگین و مهمتری دارند.

به گزارش ایسکانیوز، در روز بزرگداشت شهدا دانشگاهیان بیضا با حضور بر سر تربت پاک شهدا و قرائت فاتحه وغبار روبی گلزار شهدا و اهدای گل به مقام والای شهدا ادای احترام کردند .

صبح امروز ، دانشگاهیان واحد بیضا در یک اقدام پسندیده به همراه امام جمعه محترم بیضا ، بخشدار و مردم و مسوولین شهر بیضا از بلوار دانشگاه به سمت یادمان شهدای گمنام پیاده روی نمودند و قبور مطهر شهدای گمنام این واحد دانشگاهی را عطر افشانی و گلباران کردند.

دکتر علیرضا ملایی در در مراسم روز بزرگداشت شهدا گفت: « ترویج فرهنگ شهادت وایثارگری در جامعه رسالتی بزرگ است که دانشگاهیان در نهادینه کردن آن وظیفه سنگین و مهمتری دارند »

عضو هیأت علمی واحد بیضا،ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تمامی حوزه ها و معاونت ها طی یک سال گذشته اظهار داشت : در ابتدا بر خود لازم می دانم از پیگیری های مجدانه و تلاش های صورت گرفته از سوی نماینده محترم شهرستان سپیدان جناب آقای دکتر خادم تشکر و قدردانی نمایم که به حق ، با پیگیری های خود کمک بسیار بزرگی در راستای جذب رشته و دیگر مسایل و مشکلات دانشگاه انجام داده است .

سرپرست واحد بیضا ، با اشاره به سخنان دکتر ولایتی رئیس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت : توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان و جذب نخبگان از اولویت هایی بسیار مهمی است که از تمامی اعضای هیأت علمی انتظار آن است که با ارایه راهکارهای مناسب و برنامه ریزی و وقت گذاشتن بیشتربرای فعالیت های پژوهشی و دانش بنیان و جذب نخبگان گام موثر بردارند .

دکتر ملایی افزود ، با وجود مشکلات مالی و کاهش نقدینگی دانشگاه ، اهتمام به رعایت صرفه جویی در تمامی امور یک امر بدیهی است و درایت و مدیریت کارکنان و اساتید گرامی را می طلبد.

سرپرست واحد بیضا با اشاره دو پروژه در دست ساخت گفت: یک پروژه مربوط به ساخت سوله ورزشی به مساحت2450 متر مربع و با اعتبار بالغ بر40 میلیارد ریال می باشد که هم اکنون با پیشرفت 85 درصد در حال ساخت می باشد و دیگری ، پروژه ساخت یادمان شهدا با مساحت 200متر مربع و با پیشرفت فیزیکی 80 درصد که هر دو پروژه تا اردیبهشت ماه سال آینده همزمان با سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی بیضا ، به بهره برداری خواهد رسید .

دکتر ملایی با اشاره به تغییر کاربری یکی از سوله دانشگاه گفت : در سال جدید بحث تغییر کاربری سوله ی دانشگاه به سردخانه مواد غذایی مورد توجه هست و اکنون در حال مطالعه و پیگیری این طرح هستیم که ان شا ا.. در صورت تایید و موافقت سازمان در سال جدید اقدام به تجهیز و راه اندازی این طرح بزرگ خواهیم نمود .

عضو هیأت علمی واحد بیضا، با اشاره به دیگر اقدامات صورت گرفته طی شش ماه اخیر در واحد بیضا گفت : با عنایت خداوند متعال ، اخذ وام بیست میلیاردی از بانک ملی ایران ، وصول مطالبات معوقه دانشگاه به مبلغ دو میلیارد هشتصد هزار ریال و تصویب رشته کارشناسی ارشد معماری ، پیگیری بودجه پژوهشی به مبلغ دو میلیارد پانصد هزار ریال اعطای تسهیلات وام به اعضای محترم هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان و کاشت بیش از چهار هزار نهال گل محمدی تنها گوشه ای از تلاش ها و فعالیت های صورت گرفته طی این مدت می باشد .

از دیگر برنامه های روز بزرگداشت شهدا ، قرائت زیارت عاشورا ، تجلیل از خانواده معظم شهدا ، کاشت نهال به یاد شهدای دانشگاه آزاد اسلامی به نام سروهای سبز میهن ، برگزاری مسابقه فوتسال بین تیم کارکنان و تیم اعضای هیأت علمی را می توان اشاره کرد.

خبرنگار و انتشار دهنده: پارسا فرخوی

201

کد خبر: 740944

وب گردی

وب گردی