شهرداری برای دستفروشان خط‍‌ ونشان کشید/ تعرض به معابر عمومی تخلف است؛ ضربتی برخورد می‌کنیم

شهرداری تهران بار دیگر اعلام کرد بساط‌گستری و تعرض به معابر عمومی تخلف است و با اشخاصی که حریم عمومی را رعایت نمی‌کنند به صورت ضربتی برخورد خواهدکرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرآنلاین، بحث همیشگی بین حق دادن به دستفروشان به دلیل نان آوری برای خانواده و مخالفت با این کسب و کار به خاطر تجاوز به حریم عبور و مرور اشخاص، در شهرداری تهران مدتهاست حل شده و این نهاد، تکلیف خود را در برخورد با دستفروشان تشخیص داده است.
شهرداری تهران بار دیگر اخطار کرد با گروهی که باعث کاهش راحتی مردم در تردد و ایجاد مشکل برای شهروندان می شود، برخورد خواهد کرد.
بنا به اعلام شهرداری منطقه 10 واقع در مرکز تهران، طرح ضربتی ساماندهی اصناف، دست فروشان، بساط گستران، وانتی ها و نمایشگاه های اتومبیل با هدف ایجاد زیبایی بصری، رفع اغتشاشات و آلاینده های محیطی و... با حضور معاونت خدمات شهری و محیط زیست، پلیس راهور، نیروی انتظامی و یگان های شهربان اجرا شد.
عباس بابازاده شهردار منطقه 10 در این باره گفت: طرح ضربتی ساماندهی نمایشگاه‌های خودرو با هدف جلوگیری از ایجاد سدمعبر، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی و مزاحمت‌های صنفی، رفاه حال شهروندان و آرام‌سازی محیط شهری و... در قالب اخطار به مشاغل مزاحم، رفع سد معبر، جمع آوری پلاکاردها و... اجرا شد.
او با اشاره به اعمال قانون و برخورد با سدمعبرکنندگان متخلف گفت: این طرح در راستای ساماندهی و رفع سد معبر و رسیدگی به شکایات و اعلام نارضایتی مردمی در معابر عمومی و پیاده‌روها، با همکاری پلیس راهور، نیروی انتظامی، عوامل شهربان و معاون خدمات شهری و محیط زیست اجرا شد.
بابازاده ایجاد ترافیک و دشواری تردد عابران پیاده را از جمله مشکلات سد معبر برشمرد و گفت: این طرح ضربتی با شناسایی نقاط آلوده و با هماهنگی ارگان های ذیربط در 3 اکیپ جداگانه در سطح نواحی اجرا شد.
شهردار منطقه 10 با اشاره به اینکه تعرض به خیابان‌ها و معابر عمومی تخلف محسوب می‌شود، گفت: با توجه به طرح استقبال از بهار، روان‌سازی ترافیک در محدوده منطقه از جمله اهداف اجرایی این طرح است و بر همین اساس علی‌رغم صدور اخطاریه‌های کتبی و تذکر شفاهی در بازدیدها و طرح‌های ضربتی و همچنین نصب بنر اطلاع‌رسانی از طریق پرتابل‌ها در سطح مناطق آلوده و عدم توجه و رعایت مقررات توسط برخی از اصناف معارض این طرح اجرا شد تا با جمع آوری عوامل سدمعبر از مخدوش شدن سیمای شهری جلوگیری شود.

دریافت کننده و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 740969

وب گردی

وب گردی