سالانه بیش از 20 میلیون تومان صرف درمان معتادان می‌شود

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران گفت: سالانه بین 20 تا 30 میلیون تومان برای درمان بیماری های مختلف متکدیان و معتادان هزینه می شود.

به گزارش ایسکانیوز،رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: در حال حاضر 15 مددسرا با ظرفیت یک هزار و 800 نفر و 24 مرکز بهاران برای نگهداری از 2 هزار و 500 نفر که بعد از درمان در کمپ‌های ترک اعتیاد به این مراکز منتقل می‌شوند نیز در شهر تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه سالانه بین 20 تا 30 میلیون برای درمان بیماری های مختلف متکدیان، معتادان و افراد بی‌خانمان هزینه می شود، تصریح کرد: به منظور ساماندهی بی‌خانمان‌ها و کاهش معضل تکدی‌گری در جامعه، سرباندهای آنان شناسایی شده و با دستگیری این افراد، تعداد قابل توجهی از متکدیان شهر کاهش می‌یابد.

قدیمی بیان داشت: بیشترین متکدیان مرد در مناطق 1، 2، 3، 6، 11 و 12 و متکدیان زن در مناطق 1 و 6، 12، 16، 19، 20 شهر تهران به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت هستند که ما ظرفیت نگهداری از متکدیان، معتادان و بی خانمان ها را در صورت رفع محدودیت های قانونی داریم.

مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران یاد آور شد: متکدیان در سطح پایتخت به دو دسته بی خانمان که از سر اجبار دست به تکدی گری می زنند و دسته دوم که شامل متکدیان حرفه ای هستند نیز تقسیم می شود. همچنین با توجه به اینکه برای جمع آوری متکدیان زن و کودک منع قانونی وجود دارد و با توجه به اینکه تعداد آن ها در سطح شهر افزایش یافته، نیاز است تا در این رابطه تصمیم جدی گرفته شود.

وی در پایان گفت: به منظور توجه به وضعیت بهداشت و درمان این افراد طبق توافقی که با وزارت بهداشت انجام شد، مقرر گردید که آن دسته از افرادی که دارای بیماری هستند به بیمارستان منتقل شده و هزینه درمان آنان توسط شهرداری پرداخت شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دریافت کننده: مرضیه کنگرانی / انتشار دهنده: زهره حاجیان

308/700

کد خبر: 740977

وب گردی

وب گردی