باند سارقان طلافروشی دستگیر شدند

 اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت که اقدام به سرقت از طلافروشی و چند دستگاه خودرو کرده ‌بودند، بازداشت شدند. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق ساعت هشت‌ونیم صبح ٢٥ آذرماه سال جاری وقوع یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در منطقه کهریزک به مأموران کلانتری ١٧٠ کهریزک اعلام شد.

پس از حضور مأموران کلانتری تحقیقات مقدمانی آغاز شد و پس از تشکیل پرونده مقدماتی به دستور رئیس شعبه ١٠١ دادگاه عمومی و انقلاب کهریزک، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات تخصصی کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با حضور در محل طلافروشی، متوجه شدند محل سرقت فاقد دوربین مداربسته است و امکان بررسی نحوه سرقت از طریق تصاویر ضبط‌شده وجود ندارد.
در ادامه تحقیقات از مالک طلافروشی در دستور کار قرار گرفت و او در اظهاراتش گفت: «ساعت هشت در حال چیدن طلاجات داخل ویترین مغازه بودم که ناگهان سه مرد نقاب‌دار با اسلحه کلاش و شمشیر و قمه وارد مغازه شدند. فردی مسلح، اقدام به شلیک تیر هوایی کرد. نفر دوم که شمشیر داشت، به سمت من حمله‌ور شد و نفر سوم نیز به سراغ طلاها رفت. در پایان سارقان پس از سرقت نزدیک به پنج کیلوگرم طلاجات از مغازه خارج شدند و با یک خودرو مزدا سه که نفر چهارم داخلش منتظر سه نفر دیگر بود متواری شدند».
با آغاز تحقیقات میدانی در محل سرقت، کارآگاهان پی بردند سرنشینان یک خودرو مزدا سه در زیرگذر اتوبان تهران – قم واقع در منطقه کهریزک اقدام به آتش‌زدن خودرو سواری مزدا سه در زیرگذر اتوبان کرده و به این شیوه اقدام به مسدودکردن زیرگذر کردند که بلافاصله کارآگاهان در این محل حاضر شده و به تحقیق از رانندگان شاهد صحنه آتش‌زدن خودرو مزدا سه پرداختند.
شاهدان در اظهاراتی مشابه گفتند در حین عبور از زیرگذر اتوبان یک دستگاه مزدا سه در زیرگذر توقف کرده، چهار جوان درحالی‌که یک نفر از آنها اسلحه کلاش در دست داشت از ماشین پیاده و اقدام به آتش‌زدن خودرو کردند و خودشان با یک دستگاه زانتیا که در محل منتظر آنها بود از محل دور شدند.
با بررسی ارکان هویتی خودرو مزدا سه، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که دو روز قبل از وقوع سرقت، خودرو به شیوه مسلحانه و در منطقه باغ فیض سرقت شده است.
مالک خودرو مزدا سه پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مشغول پارک خودرو شخصی‌ام در مقابل منزل یکی از دوستان در منطقه باغ فیض بودم که به محض بازکردن در خودرو، مورد حمله دو نفر [مسلح] به اسلحه کمری و قمه قرار گرفتم؛ آنها با تهدید اسلحه و قمه مرا مجبور به حرکت به سمت خیابان اصلی کرده و نهایتا پس از گذشت پنج دقیقه تهدید همراه با ضرب و شتم، مرا از ماشین به بیرون پرتاب کرده و خودرو را سرقت کردند».
هم‌زمان با آغاز تحقیقات در پرونده سرقت مسلحانه، کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی متوجه شدند یکی از مجرمان تحت تعقیب این اداره به نام «داریوش. د» (متولد ١٣٦٧) که به اتهام سرقت مسلحانه کیف حاوی ٥,٤ کیلوگرم طلا تحت تعقیب آنها قرار داشته و از آن زمان تاکنون متواری است، به‌تازگی در محل سکونتش در منطقه کهریزک مشاهده شده؛ حضور «داریوش. د» در منطقه کهریزک، سوابق وی در ارتکاب سرقت به شیوه مسلحانه و نهایتا نحوه فرار سارقین مسلح از منطقه کهریزک که نشان از داشتن اطلاعات دقیق آنها از راه‌های مواصلاتی این منطقه داشت، این احتمال را نزد کارآگاهان قوت بخشید که به احتمال بسیار زیاد، طراحی و انجام سرقت طلافروشی منطقه کهریزک نیز توسط «داریوش. د» انجام شده باشد. در نهایت مأموران موفق شدند داریوش را بازداشت کنند.
«داریوش. د» که ارتکاب جرائم مختلفی همچون آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه با سلاح گرم، ضرب‌وجرح عمدی و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز را در پرونده جرائم خود داشته و از سوی دستگاه قضائی نیز دارای ١٥ سال محکومیت قطعی است، در همان تحقیقات اولیه به‌صراحت به طراحی و رهبری سرقت مسلحانه طلافروشی اعتراف کرد.
با اعتراف صریح «داریوش. د»، مخفیگاه اعضای گروه سارقین مسلح در شهرک قدس (شهرک غرب) شناسایی شد و مأموران موفق به دستگیری دومین عضو گروه به نام حسین. ن (متولد ١٣٦٨) با سه سابقه دستگیری به اتهام سرقت مسلحانه با سلاح گرم و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز شدند؛ در بازرسی از مخفیگاه متهمان، علاوه بر کشف مقادیر قابل توجهی از انواع مخدر، اسلحه کلاش مورد استفاده در سرقت نیز کشف شد.
در ادامه اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری دیگر اعضای گروه متهمان، دو عضو دیگر گروه نیز شناسایی و بازداشت شدند.
در ادامه پنجمین عضو گروه به‌نام یاسر. الف (متولد ١٣٦٩ و دارای سابقه سرقت مسلحانه با اسلحه گرم) که در زمان سرقت، نقش راننده گروه را بر عهده داشت شناسایی شد و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت؛ کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که یاسر با اطلاع از دستگیری دیگر اعضای گروه قصد دارد تا به صورت غیرقانونی و از طریق مرزهای شمال غرب از کشور متواری شود که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام، تیمی از کارآگاهان به شمال غرب کشور اعزام و متهم در نقطه صفر مرزی دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
متهمان در ادامه تحقیقات به فروش طلاجات سرقت‌شده از طلافروشی کهریزک به مبلغ ٣٠٠‌ میلیون به یک خریدار اموال مسروقه در منطقه عبدل‌آباد اعتراف کردند که خریدار اموال مسروقه به‌نام حسن. م (متولد ١٣٧٠ و سابقه‌دار درزمینه خرید اموال مسروقه) نیز دستگیر و مقادیری از طلاجات مسروقه از وی کشف شد.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهمان به ارتکاب سرقت مسلحانه طلافروشی و سوابق متهمان در ارتکاب جرائم مختلف به‌ویژه ارتکاب سرقت‌های مسلحانه و خشن، قرار قانونی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر شد و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند».

دریافت کننده و انتشاردهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 741008

وب گردی

وب گردی