علی صوفی: تضمینی برای ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل نیست

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با اشاره به این که تمام طیف های اصولگرایی کاندیدای خودشان را دارند، گفت: چه دلیلی دارد اصولگرایان به روحانی رای دهند، معتدلین کاندیدای خود را خواهند داشت وممکن است در سطح برخی چهره های شاخص بنشینند و بگویند ما حاضریم با شما ائتلاف کنیم حتی ممکن است اطلاعیه هم بدهند اما وقتی خودشان کاندیدا دارند چرا باید زیرمجموعه آنها یعنی مردمی که به آنها گرایش دارند بخواهند به روحانی رای دهند، در این موضوع هیچ تضمینی وجود ندارد.

علی صوفی رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان درخصوص زمزمه های اخیری که حول ائتلاف اصلاح طلبان با اصولگرایان معتدل شده است، در گفت و گو با ایسکانیوز بیان کرد: روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان در جلسه شورای عالی سیاست گذاری هفته اخیر انتخاب و اعلام شد. طبیعی است برای این که روحانی هرچه بیشتر رای بیاورد اعلام شود که هر کسی می خواهد از روحانی حمایت کند ما استقبال می کنیم.

وی تصریح کرد: استقبال اصلاح طلبان از ائتلاف اصولگرایان در انتخابات به این معنا اعلام شده که اگر روحانی به عنوان کاندیدای اصلاح طلبان است در عین حال اصولگرایانی هم که تمایل به حمایت از روحانی را دارند ما مانعی نمی بینیم و حاضریم با آنها ائتلاف کنیم.

صوفی افزود: اگر شورای عالی سیاستگذاری نسبت به روحانی بخواهد موضع گیری کند، می تواند بگوید ما از روحانی حمایت می کنیم و یا این که به طور کل روحانی کاندیدای ما است.

رئیس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان گفت: هنگامی که جریانی کاندیدا می دهد طبعا به دنبال این است تا حمایت جریانات دیگر را کسب کند؛ یعنی روحانی کاندیدای اصلاح طلبان است ولی مورد حمایت اصولگرایان میانه رو هم است.

وی ادامه داد: شخصی مانند رئیس دولت اصلاحات در سال 76 اعلام کاندیداتوری کرد ولی گفت من از طرف هیچ جریانی کاندیدا نشدم هر جریانی که بخواهد از من حمایت کند من استقبال می کنم ولی معنایش ائتلاف نیست.

صوفی با بیان این که ائتلاف میان اصلاح طلبان با اصولگرایان معنا دارد، ادامه داد: ائتلاف معنایش این است که آنها بیایند و از روحانی حمایت کنند و سهمی در قدرت داشته باشند اگر نه به صورت عام اشکالی ندارد ؛ حتی افراد خارج از کشور هم می توانند از روحانی حمایت کنند، هیچ منعی در این رابطه نیست، اما وقتی بحث ائتلاف می شود ائتلاف یک چارچوبی دارد این که در آن چارچوب باید کارهایی صورت گیرد اما این که وقتی می خواهی ائتلاف کنی باید یک تضمینی باشد تا آن جریان رای اش به نفع اصلاح طلبان باشد؛ از کجا معلوم که چند نفر تحت عنوان اصولگرای معتدل بیایند ائتلاف کنند.

وی افزود: اصولگرایان کاندیدا دارند و تعداد زیادی هم خواهند داشت. در حال حاضر جمنا اعلام کرده که سه کاندیدا برای انتخابات ریاست جمهوری ارائه می دهیم اما ممکن است که بقیه هم کاندیدا ارائه دهند؛ کما این که در دوره انتخابات ریاست جمهوری گذشته (سال 92) اصولگرایان هشت نفر کاندیدا داشتند.

صوفی با اشاره به این که تمام طیف های اصولگرایی کاندیدای خودشان را دارند، گفت: چه دلیلی دارد اصولگرایان به روحانی رای دهند، معتدلین کاندیدای خود را خواهند داشت وممکن است در سطح برخی چهره های شاخص بنشینند و بگویند ما حاضریم با شما ائتلاف کنیم حتی ممکن است اطلاعیه هم بدهند اما وقتی خودشان کاندیدا دارند چرا باید زیرمجموعه آنها یعنی مردمی که به آنها گرایش دارند بخواهند به روحانی رای دهند، این موضوع هیچ تضمینی وجود ندارد.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 741009

وب گردی

وب گردی