تجاری سازی و کارآفرینی برنامه سال جدید باشگاه پژوهشگران جوان

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دستاوردهای این باشگاه در سال 95 برشمرد و تاکید کرد، برنامه این سازمان در سال جدید تجاری سازی طرح های دانش بنیان است.

دکتر کریم زارع، رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دستاوردهای باشگاه پژوهشگران گفت: باشگاه پژوهشگران درخشش بسیاری خوبی در سال 95 داشت، این باشگاه در زمینه تولید علمی رشد خوبی داشته است به طور مثال در سال های گذشته تنها 5/10 درصد از کل تولیدات دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به باشگاه پژوهشگران بود اما امروز این آمار به 41/15 درصد رسیده است.

او ادامه داد: پتنت های مختلفی توسط باشگاه پژوهشگران جوان در سال 95 ساخته شده؛ پتنت یونش الکترونیکی یکی از این پتنت هاست که مشکل صدساله فیزیک را حل کرده و توسط یکی از اعضای باشگاه ساخته شده است. همچنین طرح مرکب معطر دوستدار محیط زیست به شرکت منجی یار تبدیل و توسط واحد یادگار امام ارائه شده است؛ که اولین جلسه هیات مدیره در این واحد برگزار شد. یک درصد از درآمد این شرکت نیز به صندوق حمایت از پژوهشگران و نخبگان پرداخت می شود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان با تاکید براینکه باید از نخبگان کشور حمایت شود، گفت: بخشنامه ای توسط دکتر میرزاده به تازگی ابلاغ شده که 5/2 درصد بودجه باشگاه به طرح های نخبگان خارج از باشگاه و دانشگاه آزاد اسلامی تعلق می گیرد. این موضوع کمک بسیار بزرگی به نخبگان کشور است. همچنین باید یادآور شوم که هیچ محدودیتی برای ارائه تسهیلات پژوهشی به دانشجویان و اعضای هیات دانشگاه آزاد اسلامی و باشگاه پژوهشگران جوان وجود ندارد.

باشگاه پژوهشگران جوان به واحد جامع تبدیل شد

زارع افزود: چارت سازمانی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است؛ همچنین باشگاه از واحد بسیار بزرگ به واجد جامع تبدیل شده که بعد از تایید دکتر میرزاده ابلاغ می شود. برای اولین بار برنامه باشگاه در دو جلسه در شورای دانشگاه آزاد اسلامی نیز بررسی شده است. برنامه بیست ساله و برنامه راهبردی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در حال بررسی است و به زودی تصویب و ابلاغ می شود.

او با اشاره به مدال هایی که اعضای باشگاه پژوهشگران جوان در سال 95 کسب کردند، گفت: زیرساخت ها برای موضوع تولید علم در باشگاه فراهم است؛ در سه سال گذشته باشگاه پژوهشگران حدود 5 میلیون بازدید کننده داشت اما امروز به مرز 11میلیون رسیدیم. این موضوع نشان می دهد نخبگان و دانشمندان به باشگاه پژوهشگران علاقه مند شدند و پیش بینی می شود تولید علم نیز در راستای این موضوع بالا رود.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان افزود: در حال حاضر 50درصد تولیدات علم باشگاه پژوهشگران توسط نخبگان بیرون از دانشگاه آزاد اسلامی انجام می شود؛ یعنی کسانی که دانشجو یا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی نیستند. این آمار در حال رشد است زیرا چتر حمایتی باشگاه باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری برای پشتیبانی از نخبگان همه دانشمندان و نخبگان کشور را دربرمی گرد.

زارع به فعالیت 369 باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: افرادی در باشگاه پژوهشگران وجود دارند که در خارج از ایران تحصیل کردند و امروز بازگشتند و در باشگاه فعالیت می کنند. همچنین برنامه در حوزه دانش آموزی نیست فعالیت بیشتری داشته باشیم.

رئیس باشگاه پژوهشگران جوان ونخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: برنامه اصلی سال جدید باشگاه تجاری سازی طرح های دانش بنیان و کارآفرینی است که در همین راستا هلدینگ هایی راه اندازی می شود و امیدواریم در سال جدید بهتر از قبل برنامه های پژوهشی را جلو ببریم.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/منتشرکننده: آخوندی

204/200

کد خبر: 741085

وب گردی

وب گردی