سردار غیب‌پرور: راهیان نور از جریان‌سازترین اقدامات فرهنگی است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهیان نور و پاسداشت آنچه در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، یکی از جریان‌سازترین اقدامات فرهنگی در ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، سردار سرتیپ «غلامحسین غیب پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در گردهمایی خادمان شهدای استان خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: یکی از بهترین فرازهای عمر رزمندگان در خوزستان سپری شده، که دارای دوران حماسی و سراسر افتخار است.

وی با بیان اینکه تمامی خوزستان دارای معنویت و نورانیت است، افزود: خوزستان با تقدیم ۲۳ هزار شهید دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا کرده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اولین هجمه دشمن بعثی علیه مردم خوزستان بود؛ اما مردم خوزستان در مقابل دشمن خبیث ایستادگی کردند و بهترین عزیزان خود را فدای اسلام و انقلاب کرده‌اند.

سردار غیب‌پرور در ادامه با اشاره به کلام امام راحل مبنی بر اینکه «شهید نظر می‌کند به وجه الله» گفت:‌ «خادم الشهدا» خادمین شهدا هستند. از ویژگی‌های خادم الشهدا این است که خودساخته باشد و نمازش را در اول وقت بخواند.

وی تکریم زائرین را یکی دیگر از ویژگی خادم الشهدا برشمرد و اضافه کرد: خادم الشهدا امانت‌دار مناطقی هستند که قطعه ای از بهشت است و شما به عنوان خادم بهشت خداوند در زمین هستید. حضور در جمع خادمین شهدا روحیه خودباوری را در انسان زنده می‌کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه عنوان کرد:‌ ۲۰ هزار راوی دفاع مقدس در یادمان‌ها مستقر شده اند، که باید هدف اصلی را دنبال کنند و تمامی ما موظف هستیم که فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج و تبلیغ کنیم.

سردار غیب‌پرور به سخنان رهبر انقلاب که دفاع مقدس را گنج دانسته‌اند اشاره و تصریح کرد: این گنج باید در راهیان نور استخراج شود و این استخراج نیازمند دقت و برنامه ریزی و از همه مهم‌تر نیازمند به باور است.

وی با بیان اینکه بسیج باید در متن جامعه جریان‌ساز باشد، افزود: در عرصه فرهنگ غنی ایران اسلامی به ویژه در دوران معاصر، راهیان نور و پاسداشت آنچه در هشت سال دفاع مقدس اتفاق افتاد، یکی از جریان‌سازترین اقدامات فرهنگی در ایران است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در هیچ جای کشور و تاریخ نمی‌توان پر افتخارتر از هشت سال دفاع مقدس یافت؛ زیرا همه خوبی‌ها در این هشت سال نهفته است.

300/302

کد خبر: 741100

وب گردی

وب گردی