برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه‌های ایران با 100 دانشگاه بزرگ دنیا

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌های داخل کشور و 100 دانشگاه برتر دنیا خبر داد و گفت: این دوره‌ها از مهر ماه سال آینده به منظور گسترش ارتباطات بین‌المللی دانشگاه‌های داخل کشور و تقویت فعالیت‌های علمی و آموزشی با یکصد دانشگاه‌ بزرگ دنیا برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سالار آملی با اعلام این مطلب اظهار کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های علمی نظیر برگزاری دوره‌های مشترک بین دانشگاه‌های داخل کشور و 100 دانشگاه بزرگ دنیا در سال آینده گسترش می‌یابد و ما تلاش می‌کنیم از مهر ماه سال آینده دوره‌های مشترک علمی و آموزشی را با دانشگاه‌های بزرگ دنیا برگزار کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: اگرچه در حال حاضر فعالیت‌های علمی مشترک بین دانشگاه‌های داخل با دانشگاه‌های برتر خارجی وجود دارد به طوری که امسال با برخی کشورهای پیشرفته دنیا 9 دوره مشترک علمی برگزار نموده‌ایم، اما این دوره‌های مشترک در سال آینده توسعه می‌یابند.

قائم‌مقام وزارت علوم در پایان به تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص عدم صدور ویزا برای ایرانیان برای ورود به خاک این کشور اشاره کرد و گفت: تصمیمات سیاسی برخی از کشورها نظیر آمریکا نمی‌تواند تاثیری در روند فعالیت‌های مشترک علمی داخل و خارج از کشور بگذارد. ضمن اینکه ایران هیچ فعالیت علمی سیستماتیک با کشور آمریکا ندارد و هیچ دوره مشترک علمی با این کشور برگزار نکرده‌ایم. بنابراین این نوع تصمیمات تاثیری در روند فعالیت‌های علمی ما نخواهد گذاشت.

منبع: ایسنا

دریافت کننده و انتشار دهنده:پارسا فرخوی

201

کد خبر: 741288

وب گردی

وب گردی