کاهش عرضه گل "سنبل"/ افزایش قیمت در آستانه نوروز

رییس اتحادیه فروشندگان گل گفت: به دلیل خراب شدن پیاز سنبل در گمرک حجم این گیاه در بازار نصف شده است و به همین دلیل قیمت کمی افزایش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز؛ اکبر شاهرخی با اشاره به افزایش قیمت گل سنبل، اظهار کرد: قیمت سنبل در باغات بین ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان و در مغازه‌ها بسته به درجه گل بین ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

وی افزود: این افزایش قیمت به دلیل باقی‌ ماندن پیاز سنبل‌ها در گمرک و خراب شدن آنهاست. به همین دلیل امسال حجم سنبل موجود در بازار نصف شده و قیمت آن افزایش یافته است.

شب‌بو و لاله بدون تغییر قیمت نسبت به سال گذشته

رییس اتحادیه فروشندگان گل درباره‌ قیمت بقیه گل‌ها، گفت: گل های شب‌بو و لاله نسبت به سال گذشته از نظر حجم و قیمت تغییر چندانی نداشته‌اند و به همان قیمت سال گذشته به فروش می‌رسند.

شاهرخی اظهار کرد: گل شب‌بو در مغازه‌ها شاخه‌ای ۳۰۰۰ تومان و گل لاله ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ تومان و بدون تغییر نسبت به سال گذشته هستند.

وی با اشاره به ممنوعیت واردات گل شاخه‌ای خاطر نشان کرد: واردات گل به صورت شاخه ای ممنوع است، اما به صورت پیاز و ریشه آزاد است و بسیاری از گل‌های شب عید مانند سنبل، شب‌بو و لاله پیاز و ریشه آنها وارد می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان گل در همین رابطه افزود: امسال به دلیل این‌که گمرک به وجود آفت در گل سنبل مشکوک بود، پیاز این گل را در قرنطینه نگه داشت که طولانی‌شدن این زمان منجر به آب افتادن گیاه و خراب شدن آن شد.

کاهش واردات قاچاق به دلیل افزایش تولید و گرمی هوا

شاهرخی با بیان این‌که فروشندگان مایل به فروش هستند، گفت: اگر گل به فروش نرود خراب می‌شود به همین خاطر فروشندگان برای به فروش رساندن اجناس خود با مصرف‌کننده راه می‌آیند. علاوه بر آن به دلیل رکود حاکم بر بازار گل افزایش قیمت نداشته‌ایم.

وی با اشاره به قاچاق گل اظهار کرد: با توجه به حجم تولید بالا در داخل کشور و این‌که هوا رو به گرمی می‌رود قاچاق کمتر شده است، اما مشکل بزرگ تولید داخلی نداشتن صادرات است.

دریافت کننده: نازنین میرزایی/ انتشاردهنده: پورعرب

402

کد خبر: 741327

وب گردی

وب گردی