حدود 300 هزار کتاب در طرح عیدانه کتاب فروخته شد

دومین طرح «عیدانه کتاب» که اجرای آن از ۱۵ اسفند در ۷۶۱ کتابفروشی کشور آغاز شده است، با ثبت رکوردی تازه ظرف ۱۰ روز در مقایسه با طرح مشابه در سال قبل، از مرز فروش ۲۸۹ هزار نسخه کتاب گذشت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی خانه کتاب، با ورود به یازدهمین روز از اجرای پنجمین طرح حمایتی از کتابفروشی‌ها با عنوان «عیدانه کتاب» به منظور تزریق یارانه کتاب از مسیر کتابفروشی‌ها به مصرف‌کننده‌های کتاب، تعداد کتاب‌های به فروش رفته به ۲۸۹ هزار ۳۴۹ نسخه رسیده است. این درحالی است که در طرح «عیدانه کتاب» سال گذشته در بازه زمانی یک ماه ۲۸۶ هزار و ۵۸۰ نسخه کتاب به فروش رسید.

بر اساس این آمار، با استقبال گسترده کتابفروشان از سراسر کشور ۷۶۱ کتاب‌فروشی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان، ۵۸۷ کتاب‌فروشی در مرکز استان و ۱۷۴ کتابفروشی از شهرستان عضو طرح شده‌اند که میزان مشارکت کتابفروشی‌ها در مقایسه با طرح عیدانه سال گذشته افزایش چند برابری را نشان می‌دهد. به طوری که در عیدانه سال گذشته ۳۷۶ کتابفروشی برای عضویت در این طرح اقدام کرده بودند.

همچنین مطابق این گزارش، در بین استان‌های سراسر کشور، تهران با ۱۴۱ کتابفروشی در صدر قرار دارد و پس از آن اصفهان با ۹۲ کتابفروشی و قم با ۸۹ کتابفروشی در طرح عیدانه کتاب شرکت کرده‌اند. پس از آن خراسان رضوی با ۷۰، ‌ فارس‌ با ۴۴، آذربایجان شرقی‌ با ۳۲، کردستان‌ با ۳۰، ‌ کرمان با ۲۶، خوزستان با ۲۴، ‌ مازندران با ۲۳، ‌ گیلان با ۲۱، یزد با ۲۰، همدان با ۱۷، کرمانشاه با ۱۵، آذربایجان غربی با ۱۴، خراسان جنوبی با ۱۳، گلستان با ۱۱، مرکزی با ۱۱، لرستان با ۸، سمنان با ۸، بوشهر با ۸، البرز با ۷، چهارمحال و بختیاری با ۶، زنجان با ۶، اردبیل با ۶، ایلام با ۵، خراسان شمالی با ۴، قزوین با ۴، سیستان و بلوچستان با ۲، کهکیلویه و بویراحمد با ۲ و هرمزگان با ۱ کتابفروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

دریافت کننده: بخشی پور/ تائید کننده سلیمی

502500

کد خبر: 741358

وب گردی

وب گردی