قائم مقام معاونت دانشجویی وزارت بهداشت درگذشت افشین یداللهی را تسلیت گفت

قائم مقام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در پیامی درگذشت افشین یداللهی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسکانیوز، متن پیام حسام الدین علامه، قائم مقام معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به شرح زیر است:

«سلام
از شنیدن خبر درگذشت دوست و همکار عزیز جناب استاد آقای دکتر افشین یداللهی شوکه شدم .

حدود دو هفته قبل توفیق بود که ناهار کاری میزبان زنده‌یاد یداللهی و استاد مرادی کرمانی بودم و آن مرحوم در مورد ارتقای کیفیت جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت و تعمیم آن به کل جامعه پزشکی بسیار خوشحال بودند و اذعان داشتند دانشجویان نخبه و مستعد و علاقه‌مند به شعر و ادب و ترانه‌سرایی در بین دانشجویان علوم پزشکی وجود دارند که این جشنواره فرصت مغتنمی برای دیده شدن آنهاست.

استاد مرادی کرمانی از فرصت استفاده کردند و از دکتر یداللهی که علاوه بر اینکه ترانه‌سرای بزرگ معاصر بودند، پزشک متخصص اعصاب و روان هم بودند در مورد فیلمنامه خود که تطبیق اختلالات روان‌تنی و تمارض و ... به گروه‌های خاص از جامعه بود، مشورت گرفتند و دکتر یداللهی هم بعد از توضیحات مفصل بزرگوارانه خواستند بنده هم از دیدگاه طب سنتی به بحث کمک کنم.

دکتر یداللهی دبیر بخش ادبی هفتمین و هشتمین (در حال داوری) جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت بوده‌اند و امروز همه دوستان فرهنگی وزارت بهداشت در شوک فقدان این پزشک ادیب و ترانه‌سرای برجسته کشور فرو رفته‌اند.

ایشان به سفارش معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، اخیرا پنج ترانه فاخر سروده‌اند که انشاءالله با کمک جناب آقای فرزین با تدوین موسیقی شایسته تبدیل به آخرین اثر ماندگار استاد یداللهی خواهد شد.

خداوند متعال روح این پزشک فرزانه و انسان متواضع و ادیب برجسته را با اولیاء و مقربانش محشور فرماید و به بازماندگان بویژه همسر محترم صبر عنایت فرماید».

افشین یداللهی، متخصص حاذق اعصاب و روان، شاعر و ترانه‌سرای کشورمان که در حادثه رانندگی در مسیر هشتگرد تهران دچار سانحه و ضربه مغزی شده بود، به دیار باقی شتافت.

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741537

وب گردی

وب گردی