درخواست کویت از صلیب سرخ برای یافتن اثری از اتباع خود در عراق

وزارت امور خارجه کویت از ارائه درخواستی به کمیته صلیب سرخ جهانی با هدف کمک در زمینه یافتن اثری از اجساد اتباع مفقود الاثر کویتی که در زمان اشغال این کشور درسال 1990 به عراق ربوده شدند، خبر داد.

به گزارش روزجمعه ایسکانیوز، خالد الجارالله قائم مقام وزارت امور خارجه کویت طی اظهاراتی در گفت وگو با خبرنگاران تصریح کرد: کویت امیدوار است که صلیب سرخ جهانی بتواند اثری از اتباع کویتی که توسط ارتش رژیم بعث به عراق منتقل و کشته شده اند، بیابد.
کویت با هماهنگی مسئولان عراقی طرح جستجوی شناسایی باقیمانده اتباع خود را در استان ذی قار عراق اجرا می کند.
مسئولان کویتی پس از سرنگونی رژیم سابق بعث عراق نیز بلافاصله رایزنی های خود با مقامات وقت عراق برای شناسایی و یافتن اثری از اتباع خود را آغاز کردند اما این تلاش ها تا کنون نتیجه نداده است.
درحال حاضر تنها یک شهروند کویتی که در زمان جنگ دوم خلیج فارس و حمله ارتش رژیم صدام حسین، به عراق منتقل شده و در لیست مفقودان کویتی جنگ قرار گرفته بود٬ پس از26 سال به کشورش بازگشته است.
ماهر المطیری، تبعه کویتی در آن زمان یک کودک خردسال بوده و به همراه مادرعراقی خود جهت در امان ماندن از جنایت های رژیم صدام حسین به عراق پناه برد٬ کویت نیز طی سیزده سال اخیر که از سقوط رژیم بعث می گذرد٬ نتوانسته بود اثری از این تبعه خود پیدا کند.
کویت علاوه بر تلاش برای شناسایی اثری از اتباع خود به دنبال یافتن اثری از آرشیو ملی ربوده شده خود نیز می باشد که درجنگ دوم خلیج فارس از سوی ارتش صدام به طور کامل به عراق منتقل شد

منبع: ایرنا

دریافت کننده: مجتبی اسماعیلی/ انتشار دهنده: حسین نقاشی

کد خبر: 741680

وب گردی

وب گردی