پیام نوروزی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به مناسبت فرا رسیدن نوروز 1396پیام تبریکی صادر کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن کامل پیام دکتر حمید میرزاده به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب والابصار
یا مدبر اللیل و النهار
یا محول الحول والاحوال
حول حالنا الی احسن الحال
آغاز سال 1396 هجری شمسی و فرا رسیدن بهار پرطراوت این نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت را به مقام معظم رهبری، اعضای محترم هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه، استادان اندیشمند و دلسوز، دانشجویان عزیز، همکاران توانمند و خانواده‌های محترمشان تبریک می‌گویم.
در 19 دی ماه سال گذشته رحلت جانسوز و ناگهانی یار دیرین امام راحل و مقام معظم رهبری، مجاهد نستوه و رئیس فقید و دلسوز هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی همگان را در اندوهی عمیق فرو برد. یادشان گرامی و نامشان جاودانه باد.
در دلم بود که بی دوست نباشم هرگز
چه توان کرد که سعی من و دل باطل بود
بس بگشتم که بپرسم سبب درد فراق
مفتی عقل در این مسئله لایعقل بود
ایشان در شرایط حساس و روزهای سخت جنگ تحمیلی پس از تأیید امام خمینی (ره) بنای رفیع دانشگاه آزاد اسلامی را به پشتوانه مردم شریف ایران نهادند. ایشان نه تنها پدر معنوی دانشگاه آزاد اسلامی بلکه یک عالم دوراندیش، مردم‌دار، معتدل، عقل‌گرا و یک تئوری‌پرداز فرزانه و برجسته برای انقلاب و نظام اسلامی و کشور ایران بودند. دانشگاه آزاد اسلامی همواره مدیون هدایت و همت والای آیت الله‌هاشمی رفسنجانی (ره) بوده و هست.
امروز این شجره طیبه و سرمایه عظیم ملی در حالی سی و پنجمین بهار عمر خود را تجربه می‌کند که قریب نیمی از بار آموزش عالی کشور را برعهده دارد و موجبات توسعه فرهنگ و علم‌اندوزی در سرزمین پهناور ایران را فراهم کرده است. دست‌اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی توسعه کیفی و متوازن و دستیابی به استانداردهای بالای علمی و توسعه بین‌المللی و اثربخشی را مبنای حرکت خود قرار داده‌اند به طوری که مأموریت‌گرایی در رأس برنامه‌ها و چشم‌انداز دانشگاه دیده شده است و این موضوع همواره مورد تأکید رئیس فقید هیأت موسس و هیأت امنای دانشگاه بوده است.
توسعه شرکت‌های دانش بنیان و مراکز رشد دانشگاه و ارائه محصولات حاصل از تحقیقات به بازار، نشانه اثربخشی و کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی است. همچنین کسب رتبه 158 دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ مشارکت در تولید جهانی علم در سال 1395 و قرار گرفتن در صدر دانشگاه‌های ایرانی براساس گزارش ESI یکی از نشانه‌های ارزشمند و اثرگذار این دانشگاه در عرصه آموزش عالی کشور به شمار می‌آید و چشم‌انداز پیش رو، این نوید را می‌دهد که دانشگاه در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی به صورت موثرتری عمل کند و این امر با همت همه اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی امکان‌پذیر خواهد بود. از همه اعضای این خانواده بزرگ و ارزشمند می‌خواهم با دلسوزی و تعهد پاسبان این سرمایه ارزشمند ملی باشند و آن را سرلوحه عمل خویش گردانند.
از خداوند منان برای شما آرزوی سالی پربرکت همراه با نیک‌روزی و موفقیت مسئلت دارم و امیدوارم در سال پیش رو یکایک اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی بیش از پیش در مسیر اعتلای ایران اسلامی و تحقق اهداف دانشگاه حرکت کنند.
حمید میرزاده
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی

خبرنگار و منتشر کننده: محمدجواد آخوندی

200

کد خبر: 741964

وب گردی

وب گردی