دوره ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد

دوره ضیافت اندیشه اساتید با حضور 70 عضو هیات علمی واحد رشت در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در حاشیه برگزاری این دوره حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسین صفوی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان،گفت : ضیافت اندیشه اساتید و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان باهدف دانش افزایی و معرفت افزایی و ارتقاء اساتید به منظور پاسخ به نیاز معرفتی دانشجویان و اصول و روش های مطالعات اسلامی در حوزه معرفتی برگزار شد.

وی ادامه داد : این دوره در دانشگاه آزاد اسلامی واحد های آستارا و لاهیجان نیز برگزار شده بود که دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت به عنوان سومین واحد برگزار کننده این ضیافت بود که کارگاه آن در طی 3 روز و 16 ساعت برگزار شد و حدود 70 نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در این دوره شرکت کردند.

دکتر صفوی ادامه داد: این دوره در دو کارگاه که شامل کارگاه اول با موضوع تاریخ ، فرهنگ و تمدن اسلامی و کارگاه دوم با موضوع اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی(ره) و مبانی انقلاب اسلامی ایران بود ، برگزار شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به موقعیت روز انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: در حال حاضر ما یک جهاد عظیم فرهنگی را در مقابل جهان داریم و هم اندیشی در این برهه نقش بسزایی ایفاء می کند . این در حالی است که تمدن سلطه گرا و امپریالیسمی غرب خواهان نفوذ در باورها و ارزش های جهان است و تنها تفکر مقابله گر با این هجوم ، اندیشه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) بود و امروزه ادامه دهنده این تفکر و رهبری ، مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به جمله امام راحل که دانشگاه را مبدا همه ی تحولات میدانستند ، بیان داشت: اساتید دانشگاهی ، رهبران علمی و فکری جامعه هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری ، فرماندهان جنگ نرم هستند فلذا سرمایه گذاری روی اساتید ساختن سنگر های عظیم و محکم در مقابل هجوم اندیشه های ویرانگر دشمن خواهد بود.

لازم به ذکر است این دره در طی سه روز و با حضور 70 عضو هیأت علمی واحد رشت به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی استان گیلان برگزار شد که علاوه بر گذراندن کلاسهای این دوره در برنامه های ورزشی نیز شرکت کردند.

کد خبر: 741976

وب گردی

وب گردی