کاهش شدید محبوبیت رئیس جمهور آمریکا

این اولین بار در 70 سال گذشته است که محبوبیت یک رئیس جمهور تا ماه مارس اولین دور ریاست جمهوری اش تا این حد کاهش یافته است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، نظرسنجی اخیر نشان می دهد رئیس جمهور جدید آمریکا فقط 37 درصد در این کشور محبوبیت دارد.

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت نوشت: بر اساس تازه ترین نظرسنجی موسسه گالوپ، محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور جدید آمریکا که فقط دو ماه است وارد کاخ سفید شده به کمترین حد خود رسیده است.

محبوبیت ترامپ این هفته با کاهش سه درصدی به 37 درصد رسیده است که پایین ترین حد از زمانی است که وی وارد کاخ سفید شد.

این موسسه اعلام کرد، میزان محبوبیت روسای جمهور دیگر آمریکا نیز به کمتر از این حد رسیده بود اما این اولین بار در هفتاد سال گذشته است که محبوبیت یک رئیس جمهور تا ماه مارس اولین دور ریاست جمهوری اش تا این حد کاهش یافته است.

نتایج این نظرسنجی که بر اساس میانگین یک نظرسنجی سه روزه انجام شده است، در همان آخر هفته ای منتشر شد که رئیس جمهور آمریکا دهمین سفر تفریحی خود را برای بازی گلف از زمان آغاز ریاست جمهوری اش به پایان می رساند. این سفرها بسیار بیشتر از سفرهای تفریحی رئیس جمهور پیش از وی است که متهم شده بود بیش از اندازه گلف بازی می کند.

ترامپ همچنین در اوت 2011 محبوبیت 39 درصدی اوباما را زیر سوال برده و گفته بود چرا محبوبیت اوباما در نظرسنجی گالوپ به کمترین حد خود یعنی 39 درصد رسیده، این در حالی است که اکنون محبوبیت خود ترامپ از آن نیز کمتر شده است.

موسسه گالوپ میزان محبوبیت ها را با نظرسنجی تلفنی از هزار و پانصد آمریکایی بزرگسال محاسبه می کند و ضریب خطای آن سه درصد است.

این غول تجاری که اکنون تبدیل به یک سیاستمدار شده است در بیستم ژانویه با محبوبیت 45 درصد وارد کاخ سفید شد اما این محبوبیت کمتر از یک ماه بعد به 38 درصد کاهش یافت.

خبرنگار: شایان دنیادیده/ منتشرکننده:نقاشی

کد خبر: 741999

وب گردی

وب گردی