شماره تلفن‌ها و سایتهای ضروری پزشکی و درمانی برای مسافران نوروز

شماره‌ تلفن‌ها، سایت‌ها و نرم افزارهایی که در این خبر اعلام می‌شود می‌توانند به مسافران نوروزی کمک کنند تا در مواقع ضروری به اطلاعات مراکز درمانی، دارویی و همچنین سازمان‌های امدادی دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، نرم افزار EOC موبایل که متعلق به جمعیت هلال احمراست اطلاعات خوبی در مورد پایگاه‌های امدادونجات، مسائل آموزشی در مورد کمک‌های اولیه و مشکلات احتمالی، مسیریاب برای هدایت به اولین پایگاه امدادونجات، تلفن‌های موردنیاز و سایر نیازهای مردم درباره فعالیت های هلال احمر به خصوص در بخش امدادونجات دارد.

این برنامه در دو بخش مدیریت می‌شود یک بخش در دست مردم و بخش دیگر نیز در دست مسئولان و افراد تصمیم گیرنده خواهد بود.

این برنامه از سایت جمعیت هلال احمر به نشانی http://rcs.ir/ امکان دانلود و استفاده دارد.

همچنین برنامه اندروید درمان‌یاب، متعلق به معاونت درمان وزارت بهداشت است که از مردم از طریق دانلود آن از سایت معاونت بهداشت وزارت بهداشت به نشانی www.darmanyab.behdasht.gov.ir می‌توانند اطلاعات مربوط به بیمارستان‌ها، مراکز تشخیصی درمانی و خدمات سرپایی را جستجو کنند. با فعال کردن جی پی اس نیز می‌توانند نزدیک ترین مراکز درمانی را پیدا کنند.

معاونت بهداشت وزارت بهداشت نیز سامانه بهداشت 190 را به شکایت‌های مردمی درباره آلودگی اماکن عمومی، غذاخوری‌ها، مکان‌های تفریحی و ... اختصاص داده‌است که به صورت شبانه روزی گزارش‌های آنها را دریافت می‌کند.

شماره تلفن 115 متعلق به اورژانس کشور و 112 نیز متعلق به سازمان امداد و نجات هلال احمر است که در مواقع ضروری می‌توان با آنها تماس گرفت.

بر اساس اطلاعیه سازمان تدارکات پزشکی جمعیت هلال‌احمر، در تعطیلات نوروز، داروخانه مرکزی جمعیت هلال‌احمر از ساعت 8 تا 13 باز بوده و در روزهای غیر تعطیل در ایام نوروز از 7:30 تا 16:30 فعال هستند. در این زمینه داروهای تک‌نسخه‌ای در روزهای تعطیل در داروخانه مرکزی در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد.
بر اساس اعلام این سازمان، داروخانه تهرانپارس شهر تهران نیز در روزهای تعطیل ایام نوروز بسته است؛ اما در روزهای غیر تعطیل از 7:30 تا 13 فعال است. نمایندگان شرکت‌های بیمه‌ای که نسخ پزشکی را تایید می‌کنند، در روزهای تعطیل و غیرتعطیل نوروز از ساعت 9 تا 13 در داروخانه‌های مربوطه حضور دارند.
همچنین واحد فروش و خدمات پس از فروش دستگاه‌های دیالیز شرکت تجهیزات پزشکی هلال ایران نیز، جز در روزهای اول و 13 فرودین ماه سال 96، در خدمت هموطنان هستند.

دریافت کننده و انتشار دهنده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 742095

وب گردی

وب گردی